با شناسایی ساختمان‌های بدون استفاده دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برای عملیاتی شدن ماده ۱۶ و احداث کمپ ویژه معتادان متجاهر اقدام شود.
کد خبر: ۸۴۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 29 April 2020

 ضرورت شناسایی ساختمان‌های بدون استفاده ادارات برای ایجاد کمپ معتادان

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، جمالی پور، استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: دستگاه‌های اجرایی که ساختمان‌های بلا استفاده دارند که می‌تواند برای ایجاد کمپ نگهداری معتادان استفاده شود باید معرفی کنند تا به سرعت برای این افراد فکری کنیم.
جمالی پور افزود: با کمک خیران و فعالان اقتصادی می‌توان حداقل برای نیمی از معتادانی که اعتیاد خود را ترک کرده اند شغل ایجاد کرد و در این میان باید آموزش مهارتی افراد را جدی گرفت.
او گفت: دامنه اعتیاد گسترده و مسائل مرتبط با این افراد متعدد است لذا هر گونه غفلت از آن می‌تواند آسیب‌های زیادی به جامعه و فرزندانمان وارد کند.
استاندار افزود: همه مدیران باید به موضوع اعتیاد حساس باشند و در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرکت کنند و اگر کسی به آن توجه نکند برخورد خواهیم کرد.
جمالی پور اضافه کرد: وقتی دادستان و رئیس کل دادگستری در جلسات حضور دارد دیگر مدیران هم باید شخصاً در این نشست‌ها حضور پیدا کنند تا بتوانیم تصمیم بگیریم و شرکت نکردن مدیران کل بدون عذر موجه پذیرفته نیست.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این نشست گفت: افزایش اعتیاد موجب افزایش سایر جرائم از جمله سرقت در سطح جامعه و ناامنی خواهد شد و زندان نیز در بحث معتادان متجاهر، راهکار مناسبی نیست و ایجاد مرکز ماده ۱۶ برای استان یک ضرورت است که باید در کمترین زمان ممکن اجرایی شود
محمد قاسمی افزود: مرکز ماده ۱۶ در واقع مجتمع درمانی، آموزشی، پرورشی و فرهنگی است و همه اعضای شورا باید در این مرکز متناسب با رسالتی که دارند، حضور فعال و جدی داشته باشند و ایفای نقش کنند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: باید برای اشتغال این افراد، پس از خروج از این مرکز نیز برنامه ریزی داشته باشیم، در غیر اینصورت همه تلاش‌ها بی فایده خواهد بود و فرد مجددا به اعتیاد گرایش پیدا می‌کند.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار