در پی شناسایی چند مورد مثبت؛
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: با توجه به شناسایی چندین مورد ابتلا به کرونا، همه ساکنان روستای کُرِه بند از نظر علائم بیماری کرونا غربالگری شدند.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 29 April 2020

ساکنان روستای کره بند از نظر علائم کرونا غربالگری شدند

در چند روز گذشته چندین مورد مثبت از روستای کره بند در شهرستان بوشهر شناسایی شد حالا حسن فخرایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفته است: به محض اطلاع از نتایج مثبت چند نفر از اهالی روستای کره بند جلسه‌ای در ستاد مرکز بهداشت شهرستان باهدف تقویت و تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه تشکیل شد.

او افزود: بر این اساس، مرحله دوم غربالگری کووید ۱۹ به صورت تلفنی برای همه جمعیت روستای کره بند انجام شد و در این مرحله با کمک ۱۲ تیم، شامل مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت کره بند و کارشناسان ستاد مرکز بهداشت همه جمعیت روستای کره بند به طور ضربتی غربالگری تلفنی کووید ۱۹ شدند تا نتایج در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به دیگر اقدام‌های صورت گرفته در این روستا، گفت: اولین اقدام مرکز بهداشت شهرستان بوشهر مطابق پروتکل، تشکیل تیم مراقبت، مراجعه به در منزل بیماران شناسایی‌شده، بررسی وضعیت و علائم بیماری و تکمیل فرم‌های اپیدمیولوژیکی بود، به نحوی که همه افراد در معرض تماس در ۱۴ روز گذشته بررسی شوند و آموزش‌های لازم در مورد نحوه گندزدایی و همچنین خود مراقبتی به همه اعضاء خانواده بیماران ارائه می‌شود.

فخرایی افزود: سایر اقدام‌های پیشگیرانه در این زمینه شامل بررسی اطرافیان و خانواده آن‌ها، تعطیلی مغازه افراد در تماس با بیماران، گروه‌های پرخطر و هماهنگی با آزمایشگاه و اعزام تیم آزمایشگاه به کره بند و نمونه‌برداری از موارد مشکوک، ویزیت بیماران علامت‌دار از سوی پزشک، ضدعفونی کردن روستا، پیگیری روزانه بیماران بهورز، ارسال پیام‌های بهداشتی در گروه‌های مردم روستا و توزیع ماسک است.

او بیان کرد: دهیاری روستا بسیار فعالانه و هماهنگ با سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت کره بند عمل گندزدایی روستا را به صورت روزانه انجام می‌دهد و نسبت به تب سنجی افراد در تماس با بیماران با مرکز بهداشت همکاری مستمری کرده است.

فخرایی افزود: کارشناسان بهداشت محیط همه صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی را به صورت فعال بازدید می‌کنند و ضمن ارائه آموزش‌های ضروری در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت ضوابط بهداشتی تذکرات لازم را ارائه کردند.

او ادامه داد: همچنین پوستر‌های آموزشی در زمینه این ضوابط در اختیار متصدیان صنوف فعال قرار داده است و با هماهنگی دهیاری آن روستا بنر‌های آموزشی در سطح روستا نصب و مطالب و تیزر‌های آموزشی به سفیران سلامت، گروه‌های خودیار و داوطلبین سلامت ارسال‌شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: همچنین با محوریت مرکز بهداشت و دهیاری روستا ساماندهی جمع آوری کمک‌های خیرین و نهاد‌های مرتبط برای جلوگیری از انجام فعالیت‌های موازی اقدام شود.

فخرایی عنوان کرد: در اجرای فاصله گذاری اجتماعی بازرسان بهداشت محیط ستاد مرکز بهداشت در چندین نوبت از مراکز تهیه وتوزیع مواد غذایی روستای کره بند بازدید و آموزش‌های لازم را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به متصدیان ارائه کردند.

فخرایی از مردم روستای کره بند خواست که در خانه بمانند و بدون دلیل از منزل خارج نشوند. همچنین در صورت ضرورت با رعایت فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک از منزل خارج شوند تا بتوان با مدد الهی کرونا را شکست داد.

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار