کد خبر: ۸۶۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 16 June 2020

بازارچه‌های صنایع‌دستی گیلان در مناطق سفید بازگشایی می‌شود

تابناک/ معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بحران کرونا با تعطیلی اقامتگاه‌ها و بازارچه‌ها به گردشگری و صنایع‌دستی استان، خسارت زیادی زد و برای بازگشایی آن اماکن در مناطق سفید و کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌کنیم.

فرزاد رشیدی روز دوشنبه در بازدید از پارک سیاهداران تالش اظهار کرد: ۱۵۰ برنامه در هفته صنایع دستی برای معرفی و ترویج رشته های آن در سطح استان در حال اجراست و قدمت صنایع دستی تالش، از رواج رشته های گلیم بافی، شال بافی و لباس محلی در این شهرستان پیداست.

وی افزود: ارتباط گردشگری با صنایع دستی از سیاست ها و راهبردهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است و با افتتاح اقامتگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در تالش، از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان حمایت می کنیم. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تالش از قطب های گردشگری و صنایع دستی استان است و در انتخابات شورای سیاست گذاری صنایع دستی استان، با معرفی ۲۵۰ گلیم باف، بیشترین استقبال را نشان داد.

۲۰ تا ۲۷ خرداد هفته صنایع دستی است و پارک جنگلی سیاه‌داران در جنوب غربی شهر تالش، از مناطق گردشگرپذیر این شهرستان است و در آن، حیواناتی مانند آهو و غزال وحشی نگهداری می شود.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و اماکن گردشگری و بازارچه های صنایع دستی شده است و برخی اجتماعات، با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شود.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار