۳ طرح عمرانی، رفاهی و فرهنگی شهرداری قزوین افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 08 July 2020

 

 افتتاح سه طرح مهم شهرداری قزوین

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، با حضور جمالی پور استاندار قزوین و برخی از مسئولان اجرایی استان، سه طرح عمرانی، رفاهی و فرهنگی شهرداری افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل بوستان شهروندی، پاتوق محله عدل و خانه فرهنگ هستند.

بوستان شهروندی واقع در منطقه سه شهرداری قزوین، با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار، به بهره برداری رسیده است.

این بوستان به مناسبت هفته نکوداشت شهرداری‌ها و دهیاری به بهره برداری رسید.
 
بوستان شهروندی، اولین پارک آموزش شهروندی با رویکرد مدیریت پسماند در سطح کشور، در مساحت بیش از ۱۰ هزار متر مربع شامل ۳ طبقه در مساحت ۲۵۰ متر مربع ساختمان آموزشی، فضای سبز، محیط بازی کودکان، المان پاکبان، آلاچیق ها، حوضچه و دیوار نگاره، نمکت و چراغ‌های روشنایی است.
 
استاندار همچنین به پاس قدردانی از تلاش های پاکبانان استان، از تندیس «پاکبان» رونمایی کرد.
 
استاندار در این مراسم با بیان اینکه دغدغه کار و همت در شهرداری قزوین به نتیجه رسیده است و مردم از نزدیک آن را مشاهده می کنند، گفت: مسئولان استان، عزم شان را برای خدمت به مردم، جزم کرده اند.

جمالی پور افزود: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و باید همه در کنار یکدیگر قرار گیرند و ظرفیت هایشان برای خدمت رسانی بیشتر به مردم را بسیج کنند.

وی افزود: همانطور كه دشمنان به دنبال مأيوس کردن مردم هستند تا القاء كنند که جمهوري اسلامي توان انجام كارها را ندارد ما هم بايد با همكاري با یکدیگر، دشمنان را مأيوس و مردم را به آينده اميدوار كنيم.

استاندار گفت: مردم زماني اميدوار می شوند که ببينند ما با استفاده صحیح و درست از منابع و بیت المال، از  همه ظرفيت ها براي خدمت رسانی به مردم استفاده مي كنيم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: مردم از دیدن این صحنه که بسيج سازندگي در كنار شهرداري به سازندگي مي پردازد و مجموعه نظام براي تلاش، کار و خدمت به مردم ظرفيت هایشان را بسيج كرده اند، خوشحال مي شوند.

جمالی پور تأکید کرد: مشكل تأمین آب شرب مردم در اولويت كار استانداری است و در تلاش هستیم تا این مشکل مرتفع شود.

افتتاح کمربندی شرق تا سال آینده

داوودی رئیس شورای شهر قزوین با توجه به اینکه در هفته شهرداری و دهیاری، بهره برداری از تعدادی پروژه در دستور کار است، گفت: با توجه به کمرنگ بودن نقش مجموعه‌های خدماتی، بهره برداری از بوستان شهروندی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: جای المان در مدیریت شهری خالی است بر همین اساس تندیس پاکبان در بوستان شهروندی نصب شد.

رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: علیرغم تنگنا‌های اقتصادی امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پروژه‌هایی مانند کمربندی شرق تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی افزود: نگاه شورای شهر به مناطق کم برخوردار بیشتر است.

داوودی با اشاره به اینکه احداث پارک بانوان در دستور کار شهرداری و شورای شهر است، گفت: فرهنگسرای چوبیندر هم تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
احداث پارک شهروندی با همکاری بسیج سازندگی
 
طاهر خانی، شهردار قزوین با بیان اینکه پروژه پارک شهروندی با همکاری بسیج سازندگی احداث شده است گفت: بوستان شهروندی، شاخص‌ترین پروژه شهری قزوین است که احداث آن ۱۵ ماه به طول کشید.

وی افزود: باتوق محله نیز در زمینی به مساحت ٢ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ٥٠٠ میلیون تومان در محله فردوسی تعبیه شده است.
 
شهردار قزوین گفت: پروژه فرهنگسرای شهید محمد منتظری نیز به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، در منطقه جنوب شهر قرار دارد و احداث آن ۲۴ ماه طول کشیده است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: احداث پروژه مخزن آب بوستان باراجین هم در دستور کار شهردار قرار دارد.
 
پروژه پاتوق محله میدان عدل اعتباری نزدیک به ۳۱۸ میلیون تومان در فضایی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع با ۸۰۰ مترمربع فضای سبز احداث شده است.
 
هدف از اجرای این پروژه تلاش برای قوی شدن تعاملات اجتماعی و ارتقای کیفیت محیط شهری دانست تا سرزندگی و حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی محله تقویت شود.
 
توسعه فضا‌های فرهنگی ورزشی و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه دسترسی عموم مردم به مراکز فرهنگی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان از جمله اهداف افتتاح فرهنگسرای شهید محمد منتظری هستند.

در این فرهنگسرا کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، خانه کودک، آمفی تئاتر، نگارخانه، کتابخانه و سالن‌های مطالعه برای استفاده عموم مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار