گاوباز برجسته اسپانیا پس از اینکه گاو نر را به شدت زخمی کرد با واکنش شدید این حیوان روبرو شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 16 August 2020

در یک مسابقه گاوبازی گاو شمشیرخورده با شاخ زدن به نشیمنگاه گاوباز مشهور اسپانیایی او را به هوا پرتاب کرد.

 هنگامی که انریکو پونسه 48 ساله برای تمام کردن کار در میدان گاوبازی ال پورتو د سانتا ماریا به سراغ گاو رفت، گاو او را به هوا پرتاب کرد به طوری که از پشت به زمین فرود آمد و سرش را در میان دست‌هایش گرفت.

علی رغم این ماجرای هولناک، گاوباز والنسیایی آسیب جدی ندید و طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی فقط رباط‌های زانویش پاره و زانویش زخمی شد.

برای تماشای این مسابقه گاوبازی هزاران نفر به مناسبت صد و چهارمین سالگرد تأسیس این میدان تاریخی گاوبازی واقع در کادیز در آندلس در آن گرد آمده بودند.

این اولین بار نیست که پونسه از گاوبازهای برجسته اسپانیا با واکنش گاو نر در مرحله پایانی روبه‌رو می‌شود. پارسال شاخ محکم‌تری خورده بود و کارش به جراحی زانو کشید و نشیمنگاهش زخمی به عمق ده سانتی‌متر برداشت.

در سال 2014 نیز در آیین گشایش جشنواره لاس فالاس در والنسیا گاو نری استخوان ترقوه و چندین استخوان دنده‌اش را شکست.

به نظر می‌آمد همه‌گیری کرونا به محبوبیت این سنت جنجالی در میان مردم لطمه زده باشد به طوری که در نخستین مسابقات ماه ژوئیه افراد کمی به تماشا رفته بودند زیرا در دوران قرنطینه درخواست‌های فزاینده‌ای برای ممنوع شدن این ورزش خونین پا گرفته بود.

طبق نظرسنجی گروه الکترومانیا در ماه مه نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان (47 درصد) خواهان ممنوعیت گاوبازی شده‌اند، 18 درصد با ممنوعیت مخالفت کردند و یک سوم نظردهندگان هم بی‌طرف بوده‌اند.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار