معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹۷ تن عسل در زنبورستان های این استان تولید شده است.
کد خبر: ۹۲۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 08 December 2020

علی شاپورزاده روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان عسل در ۲ هزار و ۴۶ واحد زنبورستان تولید شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۴۷ کلنی زنبور عسل سنتی و مدرن در استان وجود دارد که این تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۴۲ هزار کلنی مدرن و ۲۰۴ کلنی سنتی می باشد.

به گفته این مسوول هم اکنون ۷۵۹ بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان قزوین فعالیت دارند.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: از این میزان کلنی زنبور عسل در استان همچنین ۹۱ کیلوگرم ژل رویال، پنج هزار و ۲۳۹ کیلو گرم گرده گل، ۵۱هزار و ۵۴۷کیلو گرم موم و یک هزار و ۱۲۷ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

شاپورزاده به خواص درمانی عسل اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون سازی، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایا آن برشمرد و خواستار استفاده بیشتر شهروندان از عسل در سبد غذایی آنها شد.

این مسوول خاطر نشان کرد: به منظور افزایش درآمد زنبورداران توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهم ترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست.

وی، عملیات ثبت و رکوردگیری از کندوهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس ها و کارگاه های اموزشی را از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در سال جاری برای زنبور داران ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار