مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی؛
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی مشکلدار در استان ایلام از طریق دستگاههای متولی و مبادی ذیربط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته های مرتبط استانی و شهرستانی و کمیسیون کارگری با توجه ،پیگیری میگردد.شناسائی،رصد و پیگیری مشکلات بنگاههای اقتصادی مشکلدار توسط ادارات کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استانهای کشور در جهت صیانت از نیروی کار،پایداری بنگاه ،حفظ تولید ،تثبیت و توسعه اشتغال کارکنان و کارگران صورت می پذیرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 13 February 2021

ایلام از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار خوبی برای رشد و توسعه متوازن برخوردار است

به گزارش تابناک ایلام؛ کریم یاوری اظهار داشت  :تا کنون حدود پانزده جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ایلام برای بررسی ،رسیدگی و حل و فصل بنگاه های اقتصادی مشکلدار برگزار شده است.

وی افزود: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی های حقوقی به دادخواست های قانونی کارگران نیست بلکه گره گشائی از مشکلات بنگاه های اقتصادی که محل کار و تأمین معاش کارگران است از اولویت های کارگران و جزء خواسته های به حق آنان است.

مشاور و بازرس ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان داشت :حل مشکلات بنگاه های اقتصادی مشکلدار در مرحله اول برعهده کارفرمایان ،مالکان ،سهامداران و مدیران مسئول بنگاهها است و در مرحله دوم مسئولیت متوجه وزارتخانه ها و سازمانهای صادر کننده جواز تأسیس و پروانه بهره برداری و بانکهائی است که با پرداخت تسهیلات در ایجاد و راه اندازی بنگاه مشارکت نموده اند.

وی پس از آن کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور که قانونا"مکلف به بررسی،رسیدگی ،گره گشائی و چاره اندیشی برای رفع مشکلات بنگاهها ی اقتصادی مشکلدار می باشند.

کریم یاوری گفت:وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی کار و پشتیبانی و حمایت از کارگران ،پایداری تولید،حفظ حیات اقتصادی بنگاه ها، تثبیت و توسعه اشتغال و ایجاد مشاغل جدید، شناسائی و رصد بنگاه های اقتصادی مشکلدار را در دستور کار قرار داده و حضور مؤثر و فعال ادارات کل استانی و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست استانداران و حضور اعضاء مرتبط تشکیل میگردد، به دلائل مذکور است.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:نقش کارگران و تشکلهای منتخب آنان در حل مشکلات بنگاهها اجتناب پذیر است تشکلهای کارگری در ایجاد روحیه تعاون و همکاری و همراهی برای حل مشکلات بنگاهها ی مشکلدار با کارفرمایان می توانند نقش آفرینی کنندکه در این مسیر ،تشکلهای قانونی منتخب کارگران خوب عمل کرده اند.

وی یادآور شد: کارگران را در جهت پیشرفت امور واحد در دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش بینی شده و برنامه های تولیدی و خدماتی بنگاهها تشویق و ترغیب نموده اند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار