دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به نقش ارتباطات و اطلاعات در توسعه فناوری‌ گفت: امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی توسعه، یک ضرورت و اولویت منحصر به فرد است.
کد خبر: ۹۴۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 09 March 2021

سیدابوالحسن فیروزآبادی روز سه‌شنبه در "مانور ارزیابی مدیریت پایداری جریان گاز" در منطقه ۲ عملیات انتقال گاز اصفهان تصریح کرد: فناوری امروز نتیجه تجربه چند هزار ساله بشر است که باید در جهت منافع مشروع انسان‌ها بکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه توسعه باید مبتنی بر فضای مجازی باشد، ادامه داد: توسعه نظام‌های ارتباطی و اطلاعاتی نیازمند زیرساختی به نام امنیت است که لازمه هر فعالیت و حرکتی محسوب می‌شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، بستر فناوری اطلاعات را فضای مجازی دانست و افزود: "صنعت چهار" و به تعبیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در توسعه بخش‌های صنعتی تحول شگرفی بوجود آورده و امنیت این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

"صنعت چهار"، نتیجه انقلاب صنعتی چهارم است که با آغاز قرن بیست و یکم ظهور کرد و در بستر انقلاب دیجیتالی خود را سامان داد و نخستین انقلاب صنعتی است که در یک پدیده فناوری نوین؛ یعنی دیجیتالی شدن ریشه دارد نه در ظهور انرژی‌های نو مانند دیگر انقلاب‌ها. از ویژگی‌های این انقلاب، وجود اینترنت همراه و فراگستر،حسگرهای کوچکتر و نیرومندتر و ارزانتر و هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

وی تصریح کرد: شبکه‌ای شدن، جهانی شدن و رباتیک شدن از خصوصیات صنعتی شدن امروز است زیرا ما وارد عصری شده‌ایم که عصر انرژی، پایه و فناوری پایه است.
فیروزآبادی ادامه داد: هم روابط صنعتی و هم تولید انرژی، بسیار پیچیده است و همراه آن خطراتی وجود دارد که برای سیستم‌های سایبر فیزیکی، بسیار پیچیده و حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه سایبرفیزیک، آسیب پذیری در این بخش را افزایش داده است و به‌عنوان مثال غالب خدمات آموزشی در بستر فضای مجازی دنبال می‌شود و بی‌توجهی به زیرساخت‌های امنیتی در این بخش می‌تواند خطرآفرین باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بازدید خود از منطقه ۲ عملیات انتقال گاز اصفهان اصفهان گفت: برغم تحریم‌ها، در این مجموعه، تمام اصول اولیه ایمنی رعایت شده و توانمندی قابل توجهی در کشور برای مقابله با تحریم بوجود آمده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار