هر سال با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال زنگ خطر حوادث چهارشنبه آخر سال به صدا درمی‌آید.
کد خبر: ۹۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 16 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس با بیان اینکه کودکان و نوجوانان قربانیان اصلی این حوادث هستند، گفت: از ابتدای اسفند امسال تاکنون سه نفر در استان بر اثر استفاده از مواد محترقه و آتش زا دچار مصدومیت جدی شده اند که برای درمان به بیمارستان‌های استان منتقل شده‌اند.
دکتر جواد مرادیان افزود: سوختگی‌های شدید صورت و چشم، سوختگی ریه، سوختگی دست‌ها و پا‌ها و قطع عضو مهمترین آسیب‌های مصدومان در حوادث چهارشنبه آخر سال است.
وی افزود: حوادث چهارشنبه آخر سال در اسفند ۹۷ در استان فارس ۷۲ مصدوم بر جای گذاشت که این آمار در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا و همکاری خوب خانواده‌ها با کاهش ۳۷ درصدی به ۲۷ مصدوم رسید.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز گفت: به منظور کاهش حوادث و آسیب‌های چهارشنبه آخرسال پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» همگام با سراسر کشور در شیراز اجرا شده است.
محمدهادی قانع افزود: در این پویش یادآوری می‌کنیم که پیشگیری مقدم بر اقدامات خدماتی پس از حوادث و خسارت‌های ناشی از رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه آخر سال است
وی هدف از این اقدام فرهنگی و آموزشی را پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیزاز رفتار‌های خطرساز برشمرد و افزود: در این پویش از شهروندان خواسته شده تا در فضای مجازی پیمان بندند تا از مواد محترقه خطرناک استفاده نکنند وبرای پیشگیری از بیماری کرونا در خانه بمانند.
قانع افزود: با نظارت والدین و پرهیز از رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه آخر سال می‌توان از تکرار حوادث تلخ سال‌های گذشته پیشگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار