مدیر جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری این شهرستان با ۲۳۰ هکتار سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه رتبه دوم در استان فارس را داراست.
کد خبر: ۹۶۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 19 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی متوسط عملکرد چغندر قند پاییزه در کازرون را ۶۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن چغندر قند پاییزه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او با بیان اینکه برداشت این محصول تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: برای اولین بار ۶۸ هکتار از اراضی بخش‌های کنارتخته و فامور این شهرستان به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص یافت است.

به گفته رشیدی، شهرستان کازرون مستعد کشت چغندر قند پاییزه است و این محصول یک الگوی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می‌شود و طبق قرارداد با کارخانه قند مرودشت، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو ۱۲۰۰ تومان خریداری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار