برخلاف نیمه نخست تیم پرسپولیس در نیمه دوم دیدار با ذوب‌آهن با تعویض‌های طلایی خود توانست نتیجه بازی را به نفع خودش به پایان برساند.
کد خبر: ۹۶۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ 24 May 2021

2 تیم ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران از دیدارهای معوقه هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار ذوب‌آهن اصفهان با ترکیب شهاب گردان، وحید محمدزاده، سید عبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد جهانی، رضا محمودآبادی، پیمان رنجبری، سینا اسدبیگی، فرشاد محمدی‌مهر، محمد سلطانی‌مهر و مجتبی حق‌دوست به میدان رفت.

یحیی گل‌محمدی نیز تیمش را با ترکیب حامد لک، حسین کنعانی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر به میدان فرستاد.

سرخ پوشان تهرانی از ابتدا برای پیروزی پا به میدان گذاشتند و از همان ابتدای بازی سعی کردند تا بر روی دروازه میزبان خود فشار آورند. در دقیقه 2 این دیدار محمدزاده مدافع ذوب‌آهن روی عالیشاه خطا کرد و در ادامه ارسال این بازیکن بی ثمر بود و توپ برگشت داده شد.

آل کثیر در دقیقه 9 صاحب موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه ذوب‌آهن شد اما شوت این بازیکن با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 12 نیز ارسال مهدی ترابی در چند رفت و برگشت در محوطه جریمه ذوب‌آهن به کرنر رفت که در ادامه نیز ارسال کرنر نه چندان خوب سرخپوشان با شوت بی‌دقت ترابی بی‌ثمر ماند.

در دقیقه 15 مجتبی حق‌دوست در ضد حمله صاحب توپ شد که ضربه نه‌چندان با دقت این بازیکن از پشت محوطه جریمه به بیرون رفت.

ترابی در دقیقه 19 بازی با عبور از چند بازیکن وارد محوطه جریمه ذوب‌آهن شد که پاس خطرناک این بازیکن را مدافعان سبزپوش دفع کردند.

عالیشاه که از هر 2 طرف محوطه جریمه ذوب‌آهن مسئول ارسال‌های پرسپولیس است ارسال بسیار خوبی روی دروازه سبزپوشان داشت که باز هم آل‌کثیر با بی‌دقتی از روی محوطه 6 قدم این توپ را به بیرون زد.

احسان پهلوان در یک حمله تاکتیکی سرخپوشان صاحب توپ شد که شوت سنگین این بازیکن از روی خط محوطه جریمه را گردان راهی کرنر کرد و در ادامه کرنر نیز برای پرسپولیس نتیجه نداشت.

بازیکنان ذوب‌آهن با دوندگی بسیار بالای خودشان در این دیدار فضای لازم را در اختیار تیم حریف در اختیار نداده‌اند اما باز هم معدود اشتباهات فردی سبب شده تا سرخپوشان پایتخت صاحب موقعیت شوند.

سلطانی‌مهر بازیکن سبزپوشان از سمت راست محوطه جریمه حریف ارسال بسیار خوبی را روی دروازه داشت که لک با مشت این توپ را دور کرد و در برگشت نیز نتیجه‌ای برای شاگردان حسینی در پی نداشت.

میلاد جهانی مهاجم سبزپوشان در دقیقه 34 صاحب یک موقعیت بسیار در محوطه جریمه حریف شد اما پاس اشتباه این بازیکن سبب شد تا این توپ نیز به راحتی از دست برود.

برخلاف جریان بازی و روی اشتباه لک و خط دفاعی تیم پرسپولیس توپ به بازیکنان ذوب‌آهن رسید و سینا اسدبیگی در دقیقه 36 با ضربه از راه دور توپ را وارد دروازه حریف کرد تا ذوب‌آهن یک بر صفر پیش بیفتد.

در حالی که خط دفاعی ذوب‌آهن در نیمه نخست اشتباهات بسیاری داشتند اما این ذوب‌آهن بود که از تک اشتباه حریف استفاده کرد و نیمه نخست را با پیروزی به رختکن رفت.

در ابتدای نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس صاحب یک پرتاب اوت شدند که پرتاب بلند بازیکن پرسپولیس به پهلوان رسید و ضربه این بازیکن در شرایط نامتعادل در محوطه 6 قدم به تیر دروازه خورد تا قرمزپوشان باز هم در گلزنی به سبزپوشان ناکام بمانند.

در دقیقه 51 بازی عبدی مهاجم پرسپولیس که در ابتدای نیمه دوم و به جای آل‌کثیر به میدان آمده بود در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه این بازیکن نیز وارد دروازه شد اما با پرچم کمک داور این گل آفساید و مردود اعلام شد.

زمانی که بازیکنان ذوب‌آهن معترض به خطا بودند حمله بازیکنان پرسپولیس و ارسال خوب پهلوان به نورالهی رسید که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

حمله بسیار سریع وحید امیری در دقیقه 57 و پاس خوب این بازیکن به ترابی موقعیت بسیار خوبی را برای سرخپوشان ایجاد کرد اما پاس ترابی به عالیشاه نرسید و در میانه راه مدافع سبزپوشان توپ را به کرنر فرستاد تا در ادامه کرنر نیز نتیجه برای سرخپوشان نداشته باشد.

در دقیقه 60 این دیدار محمدی‌مهر در کنار محوطه جریمه روی ترابی خطا کرد و در ادامه ضربه ایستگاهی این بازیکن با اختلاف اندک به بیرون رفت.

حسینی مدافع ذوب‌آهن در دقیقه 65 بازی پشت محوطه جریمه روی عبدی مهاجم حریف خطا کرد که در ادامه ضربه ایستگاهی و خطرناک عالیشاه از روی دروازه عبور کرد.

در دقیقه 68 بازی ارسال نورالهی پرسپولیس در محوطه جریمه روی سر شهریار مغانلو که تازه وارد زمین شده بود فرود آمد و ضربه سر این بازیکن وارد دروازه سبزپوشان شد تا تعویض طلایی گل‌محمدی خیلی زود نتیجه دهد.

حرکت تکنیکی ترابی از میانه میدان را مدافع ذوب‌آهن متوقف کرد تا در ادامه ضربه ایستگاهی ترابی به خط دفاعی برخورد کند و نتیجه‌ای برای سرخپوشان در پی نداشته باشد.

ضدحمله تند و سریع سرخپوشان در دقیقه 77 بازی رخ داد که پاس رو به عقب مغانلو را نورالهی با یک ضربه خطرناک به بیرون زد.

حرکت فرشاد محمدی‌مهر در دقیقه 79 بازی منجر به یک کرنر برای سبزپوشان شد که این کرنر نیز نتیجه‌ای برای شاگردان مجتبی حسینی نداشت تا ذوبی‌ها از تک موقعیت‌های خودشان هم استفاده کافی را نبرند.

چند دقیقه پس از گل نخست در دقیقه 80 دومین تعویض گل محمدی نیز جواب داد و ضربه سر عبدی روی ارسال عالیشاه که مشابه ارسال گل نخست هم بود وارد دروازه شد تا سبزپوشان 2 بر یک عقب بیفتند.

عالیشاه در دقیقه 86 بازی صاحب یک موقعیت بسیار خطرناک در گوشه محوطه جریمه شد که ضربه کم‌دقت این بازیکن با بدشانسی به بیرون رفت.

ارسال محمدی‌مهر بر روی ضربه ایستگاهی تنها یک کرنر برای ذوبی‌ها داشت که این کرنر هم نتیجه‌ای برای شاگردان حسینی نداشت.

این دیدار در نهایت با پیروزی 2 بر یک پرسپولیس و صدرنشینی این تیم به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار