کد خبر: ۹۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 19 September 2015
تابناک بوشهر: مدیر آموزش‌ و پرورش دشتی گفت: 93 نفر از دانش‌آموزان دشتی در کنکور سراسری به مراکز آموزش عالی راه یافتند.

احمد طیبیان‌مجرد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتی اظهار داشت: شعار پروژه مهر امسال «مهر چتر خویش را گسترده است ـ همدلی، همزبانی آورده است» می‌باشد و امسال بیش از 10 هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در دشتی آغاز خواهند کرد.

مدیر آموزش‌ و پرورش دشتی بابیان اینکه پروژه مهر و کمیته‌های مربوطه در شهرستان تشکیل‌شده است، گفت: تمام امکانات، فضای آموزشی، نیروی انسانی جهت حضور دانش‌آموزان فراهم‌ شده است و مدیران و معلمین نیز آماده حضور در کلاس‌های درس هستند.

وی ادامه داد: با توجه به سند تحول و تغییراتی که امسال در نظام آموزشی شکل‌گرفته از مقطع متوسطه اول یک‌پایه اضافه و متوسط دوم یک‌ پایه کم می‌شود ساماندهی نیروهای آموزشی و تجهیزات به‌خوبی شکل‌گرفته است.

طیبیان‌مجرد خاطرنشان کرد: در بعضی از دوره‌ها از جمله ابتدایی کمبود نیروی انسانی وجود دارد که انتظار داریم با جذب حق‌التدریسی در پیش‌دبستانی این مشکل رفع شود و چنانچه این کار صورت نگیرد از نیروهای بازنشسته استفاده خواهیم کرد و همین مشکل در برخی از دروس متوسطه نیز خواهیم داشت.

وی افزود: در سال جاری اعتبارات خوبی به آموزش‌ و پرورش اختصاص‌یافته و نزدیک به 500 میز، نیمکت و صندلی تعمیر برخی مدارس تجهیز شده‌اند و نزدیک به 25 مدرسه هوشمندسازی می‌شود.

طیبیان‌مجرد یادآور شد: جهت زیباسازی و نشاط‌آور شدن فضاهای آموزشی با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران و بسیج دانش‌آموزی طرح هجرت 3 در 16 مدرسه دشتی اجرا شد و کمک خوبی در رنگ‌آمیزی، تجهیز، تعمیر و نقاشی مدارس داشته است.

وی افزود: به دستور استاندار در روستاها دهیاران به نام معین مدارس و در شهرها مدیران آموزش‌ و پرورش را به‌عنوان معین انتخاب شدند که حضور آن‌ها باعث دلگرمی مدیران و معلمان خواهد شد.

طیبیان‌مجرد گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در حال حاضر در روستای مل‌گل با همکاری خیرین و روستای فقیه حسنان توسط اتاق بازرگانی استان فضای آموزشی در حال تعمیر و تجهیز است.

مدیر آموزش‌ و پرورش دشتی گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرساله شهید شاخص فرهنگی و دانش‌آموزی معرفی می‌شود که سال گذشته 14 یادواره در 14 مدرسه برگزار و در سال جاری نیز این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طرح مهر و مدرسه همزمان با اولین روز بازگشایی مدارس اجرا و مانور بازگشایی مدارس با حضور تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

طیبیان‌مجرد به کنکور اشاره کرد و افزود: دغدغه فرماندار، امام‌جمعه و خانواده‌ها موفقیت دانش‌آموزان در کنکور سراسری است که نیازمند کمک است و در این ارتباط کارگروهی تشکیل دادیم و از نظر اساتید استفاده کردیم و این امر باعث شد تا نتیجه امسال کنکور نسبت به مشابه سال گذشته در وضعیت بهتری باشد.

مدیر آموزش‌ و پرورش دشتی بابیان اینکه 93 نفر از دانش‌آموزان دشتی در کنکور سراسری به مراکز آموزش عالی دولتی راه یافتند، تصریح کرد: 27 دختر و 61 پسر به مراکز دانشگاهی دولتی راه یافتند که پنج نفر در رشته پزشکی پذیرفته شدند و 8 رتبه زیر 1000 داشتیم.

وی یادآور شد: 51 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان علامه طباطبایی خورموج به دانشگاه‌های کشور راه یافتند و این برنامه‌ریزی در سال آینده تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت.

طیبیان‌مجرد تأکید کرد: با توجه به اینکه روی مدرسه تیزهوشان شهر و روستاها سرمایه‌گذاری صورت گرفته امیدواریم که سال آینده شاهد حضور گسترده و موفق دانش آموزان در کنکور سراسری باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار