رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: خروج مرغ زنده یا کشتار شده از استان تحت هر عنوانی ممنوع شده و تنها در صورت تایید دامپزشکی مبنی بر عدم نیاز استان، بخش مازاد صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 07 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، بهزاد منصوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه ضمن اشاره به برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان با محوریت تامین گوشت مرغ در بازار افزود: باتوجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در استان های مجاور و اختلاف فاحش آن با استان، احتمال افزایش خروج بی رویه این کالای اساسی با هدف سودجویی برخی افراد وجود دارد.

وی اظهار داشت: بنابراین مقرر شده است تا زمان تکمیل و تامین روزانه ۱۶۰ تن گوشت  مرغ جهت مصرف استان، از خروج مرغ زنده یا کشتارشده جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین باتوجه به کمبود گشوت مرغ در برخی شهرهای استان و مازاد تولید در برخی مناطق دیگر استان، مازاد تولید هر شهرستان باید با هماهنگی، دستور و پیگیری شهرستان های مبدا و مقصد ارسال شود.

منصوری گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه سوبرداشت نیز تشخیص مازاد تولید، کمبود و تقاضای هر شهرستان باید از طریق سازمان جهاد کشاورزی به فرمانداران ابلاغ شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات توزیع سنتی مرغ در استان اضافه کرد: به تازگی کارشناسان شرکت پست با استقرار در کشتارگاه و نصب لیبل و کد رهگیری روی محموله های کشتار شده، از واحدهای خرده فروشی رسید می گیرند که این امر در شفاف سازی فرآیند توزیع قابل توجه بوده است.

وی افزود: در این راستا بنا به درخواست اتاق پایش کالای اساسی استان از ستاد تنظیم بازار، توزیع خرده فروشی مرغ بر اساس مصوبات این ستاد از طریق سامانه آرتا کابوک و با کارمزد ۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم انجام می شود.

تولید سالانه مرغ در لرستان حدود ۸۰ هزار تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار