مسابقات بین‌المللی تنیس آی تی اف جونیورز ۲۰۲۱ ITF juniors با حضور تنیسورهای دختر و پسر ایرانی و خارجی اوایل مردادماه در اصفهان استارت خواهد خورد.
کد خبر: ۹۸۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 20 July 2021

مدیر مسابقات بین المللی جونیور اصفهان در نشست خبری دهمین دوره مسابقات بین المللی تنیس جونیور اصفهان در خصوص این مسابقات گفت: این مسابقات در رده سنی ۱۳تا ۱۸ سال برگزار می شود، این مسابقات هر سال در بیشتر کشورها برگزار می شود که سهم ایران ۵ مسابقه در سال و برای ۵ شهر تعریف شده است که تا کنون اصفهان در ۱۰ دوره میزبان بوده است.

فرشید زیدی با بیان اینکه در رده پسران بالاترین رنکینگ مربوط به علی یزدانی با امتیاز ۴۱۹ از اصفهان که سید یک مسابقات است و در بخش دختران پرنیا رکن آبادی با رنکینگ ۹۳۵ سید ۴ جدول است بیان داشت: مسابقات پس از ثبت نامی که از روز اول مرداد انجام می شود از روز شنبه مسابقات در جدول مقدماتی شروع شده و از روز دوشنبه مسابقات جدول اصلی ادامه پیدا می کند و ۹ مردادماه نیز شاهد فینال مسابقات خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا فدراسیون جهانی تنیس جداول ۶۴ تایی را تبدیل به ۳۲ تایی کرده است.

مدیر مسابقات تنیس بین المللی اصفهان با اشاره به اینکه در بخش پسران ۶۰ تنیسور و در بخش دختران ۴۰ شرکت کننده داریم بیان داشت:  در بخش پسران ۵۰ نفر رزرو داریم، حسن لاچیانی از داوران نشان سفید کشورمان به عنوان سرداور به همراه ۱۰ داور زن و مرد قضاوت خواهند کرد.

او ادامه داد: مسابقات در دو بخش انفرادی و دوبل و بدون حضور تماشاگران خواهد بود.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی به ویژه در سطح بین المللی میتواند در اشاعه فرهنگ میزبان به ورزشکاران دیگر ملل تاثیرگذار باشد.

به گفته نرگس قدوسی برگزاری مسابقات بین المللی تنیس جونیور اصفهان می تواند موجب شور و تحرک خاصی در جامعه ورزشی باشد چرا که بیش از دو سال هیچ رویداد ورزشی بین المللی را نداشته ایم.

قدوسی با اشاره به اینکه حضور بانوان خارجی در این دوره از مسابقات را باید نقطه قوت در نظر گرفت اظهار کرد:این دوره از مسابقات راهکاری مناسبی برای شناسایی ورزشکاران مستعد و توانمند بومی است.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان نیز در این نشست گفت: گرفتن میزبانی در شرایط کرونایی بسیار سخت بوده این در شرایطی است که تنیس جز ورزش های ایمن است و در فضای باز بدون درگیری بازیکنان و با فاصله زیاد برگزار می شود.

فرهاد رحیمی اظهار کرد: در ثبت نام اولیه این مسابقات ۶۰ بازیکن خارجی دختر و پسر ثبت نام کردند، اما با توجه به وضعیت فعلی کرونا در استان اصفهان تنها ۱۲ ورزشکار خارجی ۶ تنیسور دختر که از کشور ترکیه و ۶ تنیسور پسر از کشورهای ترکیه مصر و روسیه حضور خواهند داشت.

بازیکنان برتر این مسابقات در رنکینگ فیفا صاحب امتیازات ویژه خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار