امام جمعه قزوین گفت: معضلات و مفاسد امروز جامعه ما فقط با کمک گرفتن از فرهنگ عاشورا و استمداد از امام حسین(ع) برطرف می‌شود.
کد خبر: ۹۸۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 02 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، نشست هماهنگی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ماه محرم صبح امروز با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان صبح امروز در شبستان امیرالمؤمنین مسجد‌النبی(ص) قزوین برگزار شد.

امام‌ جمعه قزوین در این نشست با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی امروز مردم را آزرده‌خاطر کرده است، گفت: معضلات و مفاسد امروز جامعه ما فقط با کمک گرفتن از فرهنگ عاشورا و استمداد از امام حسین(ع) برطرف می‌شوند. به همین خاطر باید پیروی از مرام سیدالشهدا(ع) به دنبال اصلاح و مبارزه با مفاسد مالی و ناکارآمدی‌ها باشیم.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی اضافه کرد: به همین خاطر باید در ایام محرم امسال اهداف و آرمان‌های متعالی قیام عاشورا را در مرکز توجه خود قرار دهیم؛ چرا که امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدشان رسول‌الله(ص) قیام کردند و ما هم امروز به اصلاح‌گری و مبارزه با فساد در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی نیاز جدی داریم.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از برخی رخدادهای این روزها ادامه داد: أباعبدالله(ع) در دومین روز از ماه محرم فرمودند که افراد تربیت‌شده در فرهنگ غیردینی و غیرالهی بنده‌های دنیا هستند و مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور در 8 سال اخیر هم به خاطر روی کارآمدن مسئولان و مدیرانی بود که دنیاپرست بودند.

هیئات مذهبی بیان معارف حسینی را در اولویت قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اتکا به فرهنگ عاشورایی را راه نجات از مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروز دانست و گفت: به همین خاطر باید هیئات مذهبی ما در ماه محرم امسال بیشتر به بیان معارف حسینی پرداخته و آرمان‌های أباعبدالله‌ الحسین(ع) در قیام کربلا را به بهترین شکل برای مردم به ویژه نسل جوان و پرسشگر امروز تبیین کنند.

عابدینی با اشاره به صحبت‌های مدیران در این جلسه یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر برنامه‌های مطرح‌شده در این جلسه حول محور موضوعات سخت‌افزاری بود، باید به محتوای عزاداری‌ها و شعارهای ماه محرم هم اهمیت دهیم و به همین خاطر می‌توانیم جلسه ویژه‌ای را برای طراحی محتوای قابل ارائه در برنامه‌های عزاداری برگزار کنیم.

لزوم اهتمام جدی برای برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: همه قیام امام حسین(ع) برای اقامه نماز و احیای دین اسلام بود و به همین خاطر همه مردم و مدیران باید برای برپایی نماز ظهر عاشورا در استان قزوین اهتمام جدی داشته باشند و در زمان اقامه نماز ظهر عاشورا باید بقیه کارهایمان را فراموش کنیم و به اقامه هر چه باشکوه‌تر این نماز بپردازیم.

عابدینی افزود: در روزهای عزاداری باید دقت کنیم که نباید صدای تپل‌های بیش از حد بلند باشد که صدای اذان به گوش مردم نرسد؛ البته این معضل صدای بلند تپل‌ها در چند سال اخیر به مرور در حال اصلاح شدن بوده و امروز این ناهنجاری را کمتر در مراسم عزاداری محرم می‌بینیم.

وی در پایان به همه‌گیری کرونای دلتا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: مراعات پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید در دستور کار همه هیئات مذهبی باشد و هر برنامه‌ای باید با محوریت بهداشت و سلامت عزاداران اجرا شود.

محتوای ارائه‌شده در عزاداری‌ها رصد می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با هیئات مذهبی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم گفت: با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی ماه محرم امسال مشابه محرم سال گذشته است، بنابراین هیئت‌های مذهبی ما سال قبل رعایت این شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را تمرین کردند و قطعاً در ماه محرم امسال بهتر از سال قبل عمل خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی اضافه کرد: در زمینه ارتقای معرفتی و معنوی برنامه‌های عزاداری توصیه‌های لازم به مبلغان و مداحان شده و محتوای ارائه‌شده در عزاداری‌ها هم مورد پایش و رصد مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا هم محورهای مشخصی برای مداحان و سخنرانان تعیین شده است.

وی ادامه داد:‌ استان قزوین همواره جزو پایگاه‌های اصلی اسلام و تشیع در کشور بوده و فضای پیش از محرم در سال جاری هم نشان‌دهنده این واقعیت است که سلسله آیین‌های عزاداری ماه محرم با رعایت نکات بهداشتی و با حفظ شور حسینی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار