سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان:
سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان افزود: ۱۰ شبکه مشاغل خانگی در حوزه های مختلف تحت عنوان طرح ملی توسعه در استان تشکیل شده است و گسترش فعالیت‌های آن در دستورکار قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 04 August 2021

به گزارش تابناک لرستان از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان " امین سلاحورزیان" روز چهارشنبه افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا می شود و هم اکنون توسعه فعالیت‎ های شبکه ای این طرح، در استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه سازی در این کسب و کارها منجر به رشد جایگاه شغلی متقاضیان و ایجاد روابط سودمند و طولانی مدت می‎ شود، ادامه داد: شبکه سازی کسب و کارهای خانگی، ضمن ایجاد نظم تیمی، توانمندسازی شاغلین در ارائه خدمت، برجسته کردن محصولات و خدمات متقاضیان و پیشرانان را نیز به همراه خواهد داشت.

سلاحورزیان ادامه داد: در فاز سوم الگوی توسعه مشاغل خانگی علاوه بر اتصال به بازار متقاضیان و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی، استانداردسازی، کمک به برنامه‌های تولید، فروش، شکل‌دهی و ظرفیت‌سازی بازار، به دنبال شکل‌گیری شبکه مشاغل خانگی هستیم.

وی یادآور شد: این ۱۰ شبکه در رشته های شغلی‎ پوشاک، تولید و بسته بندی عسل، چرم دوزی، تابلوفرش، قالی بافی، فرآوری و بسته بندی زعفران، لباس محلی، تابلو فرش و گلیم بافی تشکیل شده‎ اند و تلاش شده است کسب و کارها و پیشرانانی که برای ایجاد شبکه انتخاب می‎ شوند از اکثر شهرستان‎ های استان همچون خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، سلسله و دلفان باشند.

طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری برای ۳۱ استان در حال اجرا است.

سه بانوی لرستانی عنوان برتر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کشور را کسب کردند

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان همچنین گفت: سه بانوی پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی این استان در سه دوره متوالی "انتخاب مردمی زنان کارآفرین" رتبه برتر کشوری را کسب کردند.

سلاحورزیان اعلام کرد: انتخابات طرح  "انتخاب مردمی زنان کارآفرین"از اسفند سال ۹۷ با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون در سه دوره اخیر انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشور، سه نفر از استان لرستان توسط آرای مردمی به عنوان برتر کشوری انتخاب شده اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان افزود: "سنگین تاج نظری پور" از پیشرانان فعال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان در رشته گلیم بافی در هشتمین دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین، برتر کشوری شد.

سلاحورزیان تصریح کرد: همچنین "طاهره اصلانی و نجیمه حسنوند" از پیشرانان فعال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان در رشته های شغلی تابلو فرش و قالی بافی به ترتیب در نهمین و دهمین دوره این انتخابات به عنوان کارآفرینان برتر کشوری معرفی شدند.

به گفته وی از این سه بانوی کارآفرین لرستانی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از طریق ویدئو کنفرانس  تجلیل به عمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار