مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد درماههای محرم و صفر برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 12 August 2021

کریم‌الله محبوبی ظهر پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی که با حضور نهادهای همکار انجام شد، به استفاده بهینه از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر در خصوص آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی اشاره و اظهار کرد: این طرح که از سه سال گذشته آغاز شده برای چهارمین سال متوالی در حال اجراست و در این راستا از ظرفیت مردم حسینی و ولایت مدار استان، خیرین گرانقدر، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی بهره می‌گیریم تا با آزادسازی ۷۲ تن از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی به نیت ۷۲ شهید کربلا بتوانیم خانواده‌های این زندانیان را شاد و از ایجاد آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را جلوگیری کنیم.

وی گفت: در سال جاری تاکنون ۷۲ نفر زندانی مالی با محکومیت هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به کمک خیرین از زندان‌ها آزاد شده که اتفاق میمون و مبارکی است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: رضایت شاکیان، آورده خود زندانیان، تسهیلات بانکی و تقسیط مبلغ پرونده‌ها نیز در آزادی این زندانیان مؤثر بود.

محبوبی ادامه داد: در طول سه سال گذشته به ترتیب بالغ بر ۱۰۷ میلیون تومان سال دوم حدود ۱۶۶ میلیون تومان و در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در ماه‌های محرم و صفر برای آزادی زندانیان جمع آوری شده و پیش بینی می‌شود به یاری و مدد مردم عزیز و خیرین محترم این رقم در سال جاری به یک میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین اداره اوقاف، اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه تنظیم شده است تا با هم افزایی و هم پوشانی بهتر بتوانیم در این مسیر گام‌های مؤثری برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی برداریم.

این مسئول افزود: مطابق دستورالعملی که از ستاد دیه کشوری آمده در سراسر کشور پویش‌های متعددی با عناوین مختلف برای حمایت از زندانیان با جرایم غیر عمد انجام خواهد شد.

محبوبی همچنین خاطر نشان کرد: هماهنگی با شهرداری‌ها برای نصب بنر در راستای اطلاع رسانی بیشتر و هماهنگی با بخش‌های خصوصی و نیمه خصوصی و ادارات مختلف در اجرای طرح محرم و صفر و طرح هر مسجد یک زندانی، برگزاری پویش نذر هشتم با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به نیت امام هشتم ماهانه هشت زندانی ازجمله اقداماتی است که انجام می‌گیرد.

مدیر کل اداره اوقاف نیز در ادامه جلسه حمایت از زندانیان را برای صیانت از آبروی خانواده‌های آنها مؤثر دانست و گفت: در بحث اطلاع رسانی در حمایت از زندانیان باید نگاه هم افزایی و هم پوشانی داشته باشیم و در تأمین زیرساخت‌ها به منظور تقویت باورهای انسانی در کمک به همنوعان خود تلاش نمائیم.

حجت الاسلام ستوده ادامه داد: در صورتیکه ملکی به نیت آزاد سازی زندانیان وقف شود می‌تواند طی سال‌های متمادی آورده پایداری برای کمک به زندانیان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار