جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: تاکنون ۳۱ درصد جمعیت بالایی ۱۸ سال در استان قزوین علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۹۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 01 September 2021

به گزارش «تابناک قزوین»، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در جلسه ستاد واکسیناسیون استان قزوین علیه کرونا گفت: بیش از ۲۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است که در صورت ورود ۶ میلیون واکسن به کشور این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه از اهداف ستاد ملی مقابله با کروناست که برای رسیدن به این هدف باید، روند تزریق واکسن در استان شتاب بیشتری بگیرد.

حبیبی، توسعه مراکز واکسیناسیون را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ پایگاه واکسیناسیون شامل سه مرکز تجمیعی در شهر قزوین در استان فعال هستند.

وی افزود: زنان خانه دار و کارگران، بیشترین مبتلایان کرونا هستند که در صورت رسیدن واکسن کافی، از هفته آینده کار واکسیناسیون این افراد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سخگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تصریح کرد: واکسیناسیون کارگران واحد‌های تولیدی مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی و سایر واحد‌های تولیدی در اولویت قرار دارد و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در نشستی واحد‌های واجد شرایط به دانشگاه علوم پزشکی معرفی خواهند شد.

حبیبی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست که واکسیناسیون گروه‌های سنی متولد ۵۷، زنان خانه دار و کارگران متولد ۶۰ را نیز در دستور کار قرار بدهند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین یادآور شد: دز دوم واکسن فرهنگیان استان قزوین نیز تا ۱۶ شهریور انجام خواهد شد.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار