مسئول کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری بندر امام خمینی (ره) گفت: افزایش ۲۵ درصدی نرخ سرویس مدارس در این شهر مصوب و ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۹۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 02 October 2021

فرید قنواتی، مسئول کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی (ره) در رابطه با نرخنامه سرویس مدارس  گفت: هر سال می‌توانیم ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش نرخ را اجرایی کنیم، اما با توجه به تورم موجود، شرایط متفاوت است.

او با بیان اینکه برای تصویب نرخ سرویس مدارس باید هم شهروندان و هم رانندگان را در نظر بگیریم که هیچکدام متضرر نشوند، افزود: پیشنهاد ما برای سال جدید تحصیلی، افزایش ۲۵ درصدی نرخ‌ها است.

قنواتی با اشاره به تنظیم قرارداد‌های فی‌مابین درخصوص اعلام شرایط کاری و تعهد طرفین اظهار داشت: رانندگان نباید بیشتر از ظرفیت سرویس و افزون بر تعداد مجاز، سرنشین سوار کنند و با آرم مخصوص و معتبر سرویس انجام دهند، ضمن اینکه به مفاد قرارداد پایبند و مقیّد باشند و تا پایان سال تحصیلی، جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان، حضور داشته و اگر راننده‌ای پس از چند ماه، بنا به هر دلیلی از ادامه فعالیت منصرف شد، پیمانکار موظف باشد، سریعاً با همان شرایط قبلی، راننده‌ای را جایگزین کند.

مسئول کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری بندر امام خمینی (ره) بیان کرد: مطابق درخواست اداره آموزش و پرورش مبنی بر افزایش نرخ سرویس‌های مدارس برای سال جدید، با افزایش ۲۵ درصد، نرخ‌های جدید شامل؛ سواری یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، ون یک میلیون و ۱۲۵ هزار ریال و سایر وسایل نقلیه ۸۷۵ هزار ریال تصویب و ابلاغ شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین اداره آموزش و پرورش باید جهت مدیریت سرویس‌های مذکور با ابلاغ به مدیران مدارس، هماهنگی‌های لازم برای همکاری مناسب با پیمانکاران سرویس مدارس را انجام داده و سرویس‌ها، صرفاً در قالب قرارداد، بتواند با پیمانکار آغاز به کار کنند.

قنواتی تصریح کرد: ضمن اینکه اداره آموزش و پرورش باید نسبت به معرفی رؤسای انجمن اولیا و مربیان مدارس، جهت نظارت بر عملکرد سرویس‌های مذکور اقدام کند تا آموزش‌های لازم در این خصوص را با همکاری و مشارکت راهنمایی و رانندگی، فرا بگیرند و پس از انجام مراحل فوق و با ابلاغ اداره آموزش و پرورش، سرویس‌های مدارس، فعالیت خود را آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار