توزیع ۸۰ تُن برنج و شکر طی یک هفته گذشته در قم

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد افزایش روند توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان در شهریورماه هستیم و در همین رابطه تنها در یک هفته گذشته ۵۰ تُن شکر و ۳۰ تُن برنج خارجی برای مصرف خانوار در فروشگاه‌های قم توزیع شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 31 August 2024

به گزارش تابناک قم، هادی مومنی نسب روز شنبه در گفت‌وگویی در این خصوص بیان داشت: با توجه به اولویت‌های تعیین شده برای تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم،‌ توزیع شکر و برنج خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب استان به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی افزود: همچنین وضعیت بازار محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف از گوشت مرغ و گوشت قرمز گرفته تا میوه و حبوبات، به صورت روزانه توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی رصد و برای افزایش عرضه در صورت نیاز بازار اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که در حوزه نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان در دست انجام است، اعلام قیمت روزانه محصولات و اطلاع رسانی آن به مردم از طریق رسانه‌های رسمی است که تاثیر مثبتی برای جلوگیری از تخلف‌های احتمالی در این زمینه داشته‌است.

گفتنی است بخش کشاورزی قم در زمینه‌های مختلف در سطح کشور دارای جایگاه مطلوبی است که از جمله آن می‌توان به رتبه ششم در تولید گوشت ماهیان خاویاری، رتبه هفتم تولید خاویار پرورشی، رتبه دهم ماهیان زینتی، رتبه سوم در تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ، رتبه سوم تولید توت و رتبه‌های ملی دیگر در تولید سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد.

بخش کشاورزی ۶ درصد از ارزش‌افزوده استان قم را به خود اختصاص داده است، همچنین۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی قم مشغول فعالیت هستند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار