اختصاصی تابناک یزد:

بناهای تاریخی میبد جانی دوباره یافت

بناهای تاریخی میبد با اعتباری بالغ بر نوزده هزار میلیون ریال مرمت و بهسازی شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 28 October 2015

به گزارش تابناک یزد،معاون میراث فرهنگی استان یزد عنوان کرد: شهرستان میبد از جمله شهرستانهای تاریخی استان یزد به شمار می آید که دارای بافت تاریخی منحصر و دست نخورده ای است و تاکنون دویست و پنجاه و دو اثر تاریخی از این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ذاکری نیا افزود: اولین اثر تاریخی میبد نارین قلعه است که در سال 1354 به شماره ثبتی 1086 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در سال گذشته نیز ساباط فرداب، خانه غفور طباطبایی، حمام مهرجرد و آب انبار شاه عباسی ندوشن نیز به عنوان تعدادی دیگر از آثار غیرمنقول از این شهر کهن به ثبت رسید.

وی خاطرنشان ساخت: پروژه های مرمتی مسیر مهرجرد، حمام یخدان، آسیاب یخدان، راسته بازار میبد و ... نیز از جمله آثاری هستند که با اعتباری بالغ بر نوزده هزار میلیون ریال مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده را تملک حرایم نارین قلعه و همکاری با پایگاه پژوهشی میبد، مشارکت در مرمت و ساماندهی بیش از پنجاه خانه تاریخی شهرستان و همچنین یکی از موارد مهم در مرمت بناهای تاریخی میبد را مشارکت با دهیاری ها، شرکت تعاونی دهیاری ها و شهرداری دانست و افزود: شروع به کار پروژه برج محمود آباد با کاربری پذیرایی ـ سنتی نیز از اقدامات شاخصی می باشد که در سال گذشته انجام گرفته است.

گفتنی است: برج محمود آباد نیز از جمله بناهای تاریخی و قاجاری این شهرستان می باشد که به شماره 14596 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار