لزوم‌تسهیل‌تشریفات‌گمرک‌شرکت‌های‌دانش‌بنیان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون مشکلات زیادی در بحث صادرات و تشریقات گمرکی وجود دارد و باید اقدامات تسهیل‌کننده‌ای برای جوانان صاحب دانش در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵ 09 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید حسن علم‌الهدایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلات زیادی در بحث صادرات و تشریفات گمرکی وجود دارد و باید اقدامات تسهیل‌کننده‌ای برای جوانان صاحب دانش در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه صاحبان شرکت‌های دانش بنیان بر خلاف صنایع از بنیه مالی مناسبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: شیوه‌های قدیمی که برای اعطای تسهیلات برای آنها در نظر گرفته می‌شود و مبنای اصلی آنها دارایی‌های شخصی بوده که این روش در مورد شرکت‌های دانش بنیان اقدامی درست به حساب نمی‌آید.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: جوانانی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند صبر و تحمل بوروکراسی‌های اداری پیچیده‌ را نداشته و باید برای آنان راهکارهای جداگانه‌ای تدوین شود.

علم الهدایی افزود: همچنین باید در نظر داشت که بیشتر کشورهایی که هم اکنون درصدد مراوده با ایران هستند در واقع خواستار کالای ایرانی نبوده و تنها اصرار به خرید تکنولوژی دارند که در این صورت باید در مباحث انتقال دانش بنیان اقداماتی اساسی صورت گیرد.

وی بودجه اختصاص یافته به تمام پارک‌های علم و فناوری سطح کشور را به اندازه یک دانشگاه متوسط دانست و خاطرنشان کرد: باید به این اعتقاد رسید که آموزش صرف بدون تبدیل آن به فناوری نمی‌تواند فایده‌ای داشته باشد و همگام با ارزش‌های اقتصاد مقاومتی هم نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به الزام حمایت از پارک‌های علم و فناوری، تصریح کرد: واژه حمایت در مورد این ارگان‌ها به معنی حمایت از خود آنها نیست بلکه به معنی کمک و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آنهاست که می‌توانند با استفاده از ایده‌های خود به ویژه در پساتحریم وضعیت اقتصادی را ارتقا دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار