رئيس جمهور در جمع علما و ايثارگران يزد:

آمادگي براي شرايط پس از برجام ضروري است

رئيس جمهور در سفر به استان يزد آمادگي براي شرايط پس از برجام را ضروري خواند و اظهار كرد: عبور از شرايط نابسامان اقتصادي به عزم ملي و همبستگي دروني نياز دارد.
کد خبر: ۱۹۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 07 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  حجت الاسلام و المسلمين دكتر "حسن روحاني" در جمع علما، ايثارگران و برگزيدگان استان يزد گفت: بسيار خوشحالم كه دولت يازدهم ميهان مردم خردمند استان يزد است.

وي افزود: شهر يزد، شهري است كه در ميان سختي‌ها توانسته است، بهترين‌ها را خلق كند و در مسير پرشد و توسعه استان و كشور قرار گيرد.

وي ادامه داد: شهر يزد، شهر علما و انديشمندان و سكونتگاه عارفان، نخبگان و علماي بنام جهان اسلام در عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و سياسي و اقتصادي است.

روحاني با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ اسلامي در جامعه، تصريح كرد: دولت تدبير و اميد آمادگي كامل براي حمايت از حوزه‌هاي علميه شهر و استان يزد را دارد و تلاش براي تحقق پژوهش و ترويج آموزه‌هاي ديني را در دستور كار خود دارد.

وي با اشاره به بيش از 14 هزار ايثارگر استان يزد، گفت: تيپ الغدير استان يزد در ميدان‌هاي دفاع مقدس به ويژه در عمليات خيبر كه يكي از عمليات‌هاي بزرگ و مهم جنگ تحميلي بود، نقش موثري را ايفا كرد.

رئيس جمهور در ادامه جانبازان را شهداي زنده نظام اسلامي ايران دانست و بيان كرد: جانبازان و آزادگان نمونه‌هايي از ايثارگري‌هاي ملت غيور ايران اسلامي هستند.

وي گفت: تلاش دولت تدبير و اميد اين است كه خدمات قابل ارائه به جانبازان را افزايش دهد.

وي با اشاره به شرايط نابسامان اقتصاد كشور در دوره جديد، خاطرنشان كرد: علي رغم تمامي مشكلات موجود، تا آخر سال 30 هزار ميليارد ريال بودجه عمراني كشور خواهد بود.

روحاني در بخش ديگري از سخنانش عنوان كرد: خوشبختانه در سالي كه گذشت، پرونده هسته‌اي ايران با موفقيت  به پايان رسيد و اين نتيجه اعتماد ملت ايران به دولت تدبير و اميد بود.

وي ادامه داد: تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي نظام اسلامي ايران، حقوق نظام و ملت ايران را پس گرفتند و شرايط را براي توسعه بيش از پيش كشور فراهم كردند.

 رئيس جمهور روحاني خاطرنشان كرد: شرايط كشور به سرعت در حال آماده شدن براي رسيدن به اهداف كلان نظام و ملت شريف ايران اسلامي است.

وي تاكيد كرد: دولت زماني مي‌تواند در كارهاي خود موفق شود كه حمايت همه جانبه مردم را داشته باشد و در اين صورت نمي‌تواند در عرصه‌هاي مختلف قوي‌تر عمل كند.

روحاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مطالعه فناوري قنات‌هاي استان يزد توسط پژوهشگران و نخبگان علمي كشورهاي خارجي، اظهار كرد: يزد مي‌تواند در بحث محيط زيست، صنعت و كشاورزي در كشور پيشتاز باشد.

وي روحاني آمادگي براي شرايط پس از برجام را ضروري دانست و افزود: عبور از شرايط نابسامان اقتصادي به عزم ملي و همبستگي دروني نياز دارد.

رئيس جمهور با اشاره به حضور پرشور افراد جامعه در انتخابتات هفتم اسفندماه نيز گفت: اگر در نظام اسلامي ايران انتخابات نبود اميد مردم پايدار نمي‌شد و نظام نيز تضمين نمي‌شد.

وي انتخابات را يكي از اصلي‌ترني اصول پايداري نظام جمهوري اسلامي خواند و با اشاره به هنرنمايي ملت ايران در انتخابات اخير، گفت: مردم ايران به جهانيان ثابت كردند كه اگر اعتراضي به انتخابات نيز دارند، آن را با زبان قانوني مطرح مي‌كنند.

روحاني در ادامه نيز از وزاري خارجه و كشور به خاطر موفقيت در برجام و انتخابات قددرداني كرد و ادامه داد: خوشبختانه عقلانيت بيش از گذشته بر كشور حاكم شده است.

وي تاكيد كرد: هيچ جناحي نمي‌تواند جناح ديگري را حذف كند، بلكه بايد افكار يكديگر را به رسميت بشناسند و همديگر را تحمل كنند.

وي ملت و دولت ايران را پيروي امام صادق(ع) دانست و گفت: زمندگي آرام و بدون دغدغه اقليت‌هاي ديني در يزد و حضور نمايندگان اقليت‌هاي ديني مختلف در مجلس ايران از نشانه‌هاي فرهنگ غني اسلامي در كشور است.

روحاني در ادامه برادري، مهرباني، وحدت و انسجام را از جمله ضروري‌ترين نيازهاي فعلي نظام اسلامي ايران عنوان كرد و ادامه داد: تمام افكار مختلف در جامعه اسلامي محترم هستند و بايد براي ساخت كشور مورد استفاده قرار گيرند.

رئيس جمهور در پايان نيز خاطرنشان كرد: سال آينده، سال ميلاد فاطمي است و پيش‌بيني مي‌شود سالي سرشار از رحمت و بركت براي نظام جمهوري اسلامي باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار