از پایان زمین خواری ها نا امید شویم؟

سخنان تکان دهنده معاون دادستان کل کشور آب سردی بود بر تمام توصیه ها و خطابه های مسئولان در باب حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری.شاید خواندن این خبر کمی و شاید هم بیشتر از کمی مارا از رؤیای کوتاهی دست زمین خواران از منابع ملی و پایان این ظلم بزرگ نا امید کند.
کد خبر: ۱۹۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 14 March 2016
همه مسئولان و دست اندرکارانی که به نوعی با محیط زیست سر و کار دارند همواره از لزوم برخورد با بی مهری به طبیعت و پدیده شوم زمین خواری می گویند.

به گزارش تابناک فارس:اما سخنان تکان دهنده معاون دادستان کل کشور آب سردی بود بر تمام توصیه ها و خطابه های مسئولان در باب حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری.
از پایان زمین خواری ها نا امید شویم؟
شاید خواندن این خبر کمی و شاید هم بیشتر از کمی مارا از رؤیای کوتاهی دست زمین خواران از منابع ملی و پایان این ظلم بزرگ نا امید کند.

از ردپای نمایندگان مجلس در زمین خواری تا تخریب محیط زیست در سایه تعلل دستگاه های اجرایی
معاون قضایی دادستانی کل کشور با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس و حامیان آنها در زمین‌خواری‌ها و تخریب منابع طبیعی نقش پررنگی دارند، گفت: در حالی که قوانین مبارزه با زمین‌خواری شفاف است اما مسئولین در این باره تعلل می‌کنند.
حشمتی با بیان اینکه به دادستانی‌های کل کشور درباره مبارزه با زمین‌خواری تذکرهای جدی داده‌ایم گفت: هرچند که قوانین بسیار مناسبی برای مبارزه با زمین خواری وجود دارد اما در اجرا با مشکل مواجه هستیم.
وی با اشاره به بحث توریسم محیط زیست در کشور به اراضی منابع طبیعی گفت: عده‌ای به عنوان توریسم محیط زیست ضررهای زیادی را به محیط زیست وارد آورده‌اند و متاسفانه شاهد کوتاهی مسئولان هستیم هرچند که قوانین بسیار شفاف است.
معاون قضایی دادستانی کل کشور ادامه داد: دفاتر حقوقی و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تعلل می‌کنند در حالی که لطمات زیادی به محیط زیست کشور وارد آمده است.

کمک به همواری راه زمین خواران!
اظهارات مدیر منابع طبیعی فارس هم نمکی بود بر زخم ناامیدی از حرکتی مؤثر برای مبارزه با فسادِ زمین خواری.

آنجا که اختلافات چندین ساله 2 ارگان موجبات همواری راه حضرات زمین خوار را فراهم می آورد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس با اشاره به وسعت اراضی وقفی و موقوفات در استان فارس، گفت: سال‌های سال درگیری و اختلاف نظر بین منابع طبیعی و اوقاف بر سر اراضی وجود داشت که برخی سودجویان هم با سوءاستفاده از خلاء قانونی اقدام به تصرف و تخریب این اراضی کرده‌اند. تعدد پرونده‌های تشکیل شده در این حوزه گواه آن است.
وی گفت:در اواخر سال جاری 400 هزار هکتار از اراضی اختلافی منابع طبیعی که تا پیش از سال 1365 تعدادی از این زمین‌ها در تصرف بود پس از بررسی، 35 هزار هکتار در اختیار موقوفات و مابقی با عنوان اراضی ملی تعیین تکلیف و به اداره منابع طبیعی این استان ملحق شده است.

مگر می شود بدون چشم پوشی هم کاری کرد؟
مدیرکل بحران استان فارس:باید برای صیانت از منابع طبیعی بدون چشم‌پوشی و اغماض در اجرای قوانین کوشا باشیم و در برابر زمین‌خواران و افراد سودجو که درصدد تخریب اراضی ملی هستند برخورد قانونی کرد تا این پدیده شوم در این استان ریشه‌کن شود.

یعنی مثلا اگر ارگان و یا شخصی پرنفوذ پایش وسط بود باز هم می شود چشم پوشی نکرد؟یا اینکه باید مثل همیشه چشم ها را بست و جور دیگر دید...!

انشاالله که بشود...
معاون قضایی دادگستری استان فارس از حساسیت، جدیت و پیگیری رئیس کل دادگستری استان در برخورد با پدیده زمین خواری و حفظ و صیانت از اموال بیت المال گفت و افزود: دادستان باید به عنوان شمشیر برنده دستگاه قضایی با تمام توان و با قاطعیت دست ایادی و افراد متجاوز به حریم بیت المال، اراضی و منابع طبیعی را قطع کند.

با افزوده شدن موارد جدید (و البته خطرناک!) به خیل عوامل و علل زمین خواری،امیدواریم که سخن جناب معاون در مورد کوتاهی دست این متجاوزین رنگ واقعیت بگیرد و انشاالله که بشود!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
مشکلات در جای دیگریست وخوردن همه چیز ادامه وسرعت میگیرد چون متاسفانه اصل مشکل حل شدنی نیست
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار