مسائل فرهنگی و اجتماعی یزد در تصمیم‌گیری‌ها مورد غفلت قرار گرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برخی مشکلاتی که در تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، گفت: متاسفانه در تصمیم‌گیری‌های مهم برای استان،‌ مسائل فرهنگی و اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۲۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 30 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام عباس زارع در دیدار با امام جمعه یزد به مناسبت هفته شوراها اظهار داشت: استان یزد در زمینه فرهنگی از استان‌های دارای اصالت است اما در تصمیم‌گیری‌های مهم استان، مباحث فرهنگی و اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در شرایطی که آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و ... هر روز در حال افزایش است و دیگر افراد جامعه نیز از تبعات این آسیب‌ها بی‌نصیب نمی‌مانند، باید چاره‌اندیشی اساسی برای مباحث فرهنگی و اجتماعی شده و در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

زارع تصریح کرد: اهمیت مسائل فرهنگی تا آنجاست که حتی مسائل اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین برنامه‌های فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد و برای اصلاح فرهنگ جامعه و تقویت آن باید چاره‌اندیشی شود تا بقیه مباحث روز نیز تقویت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: فرهنگ مانند یک زیرساخت بر دیگر بخش‌های جامعه نیز تاثیر می‌گذارد و باید برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد در غیر این‌صورت هم در مباحث اجتماعی دچار آسیب‌های بیشتری خواهیم شد و سیل طلاق و اعتیاد گریبان جامعه را خواهد گرفت هم در مباحث اقتصادی پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی، مجموعه‌های فرهنگی، بافت تاریخی، صنایع دستی و ... را نیز بعد دیگری از فرهنگ دانست و افزود: مسئولان باید مسئله میراث فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهند و به آن توجه داشته باشند به عنوان نمونه بافت تاریخی به عنوان یک مجموعه عظیم فرهنگی باید آسیب‌شناسی شود و مشکلات آن هم به لحاظ عمرانی و شهری برطرف شود و هم به لحاظ اجتماعی و فرهنگی.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مشکلات مختلف در سطح شهر یزد از جمله ترافیک و فرهنگ رانندگی اشاره کرد و افزود: در زمینه ترافیک و رفع مشکلات آن لازم است ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود و در زمینه فرهنگ رانندگی نیز لازم است مباحث آموزشی بیش از پیش تقویت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار