نجات جوان از غرق شدن+جزئیات

کد خبر: ۲۲۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 05 May 2016
به گزارشپیشتازخبر ،مهدی پورابراهیم مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان دنا با اعلام این خبر گفت:فرد غرق شده یکی از اعضای شرکت کننده در اردوی بسیج دانش آموزی آموزش وپرورش استان بود که صبح امروز به همراه این اردوی ۲۵۰ نفره به منطقه کوهگل سی سخت و دریاچه این منطقه آمده بود.
مسئول پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دنا در تشریح چگونگی این حادثه گفت:یکی از دانش آموزان بدون از اطلاع و هماهنگی با عوامل هلال احمر همراه تیم به داخل دریاچه کوهگل رفت و قصد داشت طول دریاچه را با شنا کردن طی کند،وی گفت:این شخص که بعد از حرکت تا نیمه های دریاچه خسته شده بود و توان حرکت را از دست داده بود در حال غرق شدن بود.
پور ابراهیم افزود:در همین حین دو تن از عوامل امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر که با این تیم به ارتفاعات کوهگل رفته بودند به دریاچه زدند و موفق شدند این نوجوان ۱۵ ساله را از مرگ حتمی نجات دهند.
وی با بیان اینکه این اتفاق حوالی ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست بیان کرد:این شخص که در اثر خستگی و زیر آب رفتن مقدار فراوانی آب خورده بود بعد از انجام اقدامات اولیه احیا به پایین کوه منتقل شد.
مسئول پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دنا ضمن ممانعت جدی از ورود به آب دریاچه کوهگل گفت:به خاطر گل آلود بودن و قرار گرفتن این دریاچه در ارتفاع شنا کردن در این مکان بسیار خطرناک است.
پور ابراهیم ابراز کرد:دمای پایین آب دریاچه موجب ایجاد حالت هایپوترمی (سرمازدگی) شدید و کاهش شدید دمای بدن می شود و از طرفی کمبود اکسیژن در این ارتفاع منجر به کاهش سوخت و ساز بدن و در نهایت به گرفتگی عضلات ختم می شود و فرد دچار غرق شدگی می شود.
وی افزود:در این حالت ممکن است خبره ترین شناگران در این دریاچه غرق شوند به همین خاطر تحت هیچ شرایطی نیابد به این دریاچه رفت./سفیر دنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار