انسداد 15 حلقه چاه غیر مجاز در گچساران

دادستان شهرستان گچساران گفت: ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز پس از شناسایی در این شهرستان مسدود شد.
کد خبر: ۲۵۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 11 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، حبیب غلام‌پور عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که با حضور فرماندار و مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت : در راستای تاکیدات دادستان کل کشور طرح احیا و تعامل بخشی و تاکید بر برخورد جدی با متخلفان آب‌های زیرزمینی و چاه‌های غیرمجاز با نگاه توسعه پایدار به منابع آبی در دستور این دادستانی است.

وی گفت: در جهت صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان گچساران پس از شناسایی تعداد 15 حلقه چاه غیر مجاز با دستور مقتضی از سوی دادستانی این چاه‌ها مسدود و پر شده است.

دادستان گچساران با بیان اینکه وجود چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان به علت سوء مدیریت‌های گذشته بوده است، تصریح کرد: یکی از بهترین همکاری‌ها در جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز گزارشات مردمی بوده که امیدواریم مردم در این زمینه با نیروهای انتظامی و دستگاه قضا همکاری لازم را داشته باشند.

غلام‌پور تاکید کرد: دستگاه قضا در راستای صیانت از منابع آب و اراضی ملی با هیچ شخصی تعارف نداشته و در سریع‌ترین زمان ممکن حکم مسدود و جمع آوری ادوات را صادر خواهد کرد.

مدیر بهره برداری ونگهداری سد کوثر گچساران: بیشتر زمین های دشت لیشتر در اختیار غیربومی‌ها‌ست

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران نیز در این جلسه با بیان اینکه که در دشت لیشتر 700 هزار هکتار از اراضی این دشت زیر کشت هندوانه می رود، اظهار داشت: این در حالی است که بیشترین آب سد کوثر در این زمینه مصرف می‌شود.

اسلام قدمی افزود: 80 درصد از کارگرهای که در این زمین ها مشغول به کار بوده افغانی هستند وفقط 20 درصد از این کارگرها بومی این منطقه هستند.

وی بیان کرد: به دلیل قیمت استیجاری زمین‌های دشت لیشتر بیشتر کشاورزان استان‌های همجوار به دشت لیشتر هجوم آوردند و این کشاورزان به دلیل داشتن آب زیاد در این دشت‌ها به کاشتن هندوانه و گوجه مشغول بوده و با توجه به میزان زیاد آبورودیسد کوثر به دشت لیشتر استفاده غیر اصولی و قیمت پایین آن و همچنین نبود کشاورزان دیگر در مناطق و هدر رفتن آب تشدید شده و کشت گندم و ذرت به علت استفاده غیراصولی از آب سد کوثر به صورت پراکنده کشت می‌شود.

قدمی گفت: با توجه به کاهش 30 میلیون متر مکعب حجم مخزن آب سد کوثر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حال حاضر 90 میلیون متر مکعب از حجم نرمال این سد آب کمتری وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار