جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد به تکنولوژی DCP مجهز شد

جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد برای اولین بار در جشنواره های فیلم کوتاه کشور به منظور اکران سینمایی به تکنولوژی DCP مجهز شد.
کد خبر: ۲۷۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 08 August 2016
به گزارش تابناک یزد،باب هشتم جشنواره رضوی در حالی امروز (18 مرداد) آغاز به کار می کند که فیلم های راه یافته به بخش مسابقه با فناوری DCP پخش می شوند.

سعید سلمان روغنی یکی از هنرمندان یزد که مسئولیت این کار را بر عهده داشت در این خصوص گفت: DCP در واقع مخفف دیجیتال سینما پکیج و مجموعه ای از فایل های دیجیتالی مورد استفاده برای ذخیره و انتقال تصویر، صدا و جریان داده در سینمای دیجیتال (DC)  است.

وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی در واقع فناوری است که فایل ها قابل نمایش به صورت دیجیتال در می آورد و  از امتیازات DCP این است که می شود فیلم ها را کد گزاری کرد در نتیجه می توان برای پخش تاریخ انقضا تعیین کرد و مانع کپی آن شد.

وی افزود: زمانی که فیلمی به هر یک از فرمت های نمایش تبدیل شود به طور طبیعی حداقل 20 تا 30 کیفیت کار کم می شود اما در فرمتDCP فیلم با بالاترین کیفیت پخش می شود و در جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز تمامی فیلم با همان کیفیتی که به دست ما رسیده، در سالن ها پخش می شود.

سلمان روغنی ادامه داد: تعداد شرکت هایی که می توانند فیلم ها برای پخش DCP آماده کنند زیاد نیست، زیرا بسیار هزینه بر است و علاوه بر این تاکنون فقط در جشنواره فیلم فجر از این فناوری استفاده می شود، خوشبختانه برای اولین بار یک جشنواره فیلم کوتاه از این تکنولوژی برای پخش فیلم ها استفاده می کند.

لازم به ذکر است سلمان روغنی سال گذشته و در دهمین جشنواره رضوی، جایزه ویژه هیئت داوران را برای فیلم « درهای نزدیک» کسب کرد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار