پارک‌های علم و فناوری راهگشای علمی استان

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: پارک‌های علم و فناوری آذربایجان غربی در توسعه علمی استان تاثیرگذار هستند.
کد خبر: ۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 05 May 2015

قادر رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:پارک‌های علم و فناوری نقش به‌سزایی در تولید علم و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی دارند.

وی تصریح کرد: طراحی و ساخت هواپیمای تک موتوره،مهندسی و تولید نسل جدید بتن جهت استفاده در جداول خیابان‌ها، تولید نوع جدید لامپ‌های کم مصرف، تولید و مهندسی سیستم حفاظتی نوین جهت استفاده در فرودگاه‌ها از جمله اقدامات پارک‌های علم و فناوری در توسعه علمی آذربایجان غربی است.

رضازاده به اعضای فعال در پارک‌های علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: مخترعان، مکتشفان و نخبگان، اعضای اصلی پارک‌های علم و فناوری را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری در آذربایجان غربی دارای 25 شرکت فعال است که از این تعداد هشت شرکت در حال تبدیل شدن به شرکت‌های دانش بنیان هستند.

رضازاده با بیان اینکه نخبگان و اساتید دانشگاه، اعضای اصلی پارک‌های علم و فناوری را تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه اصلی پارک‌های علم و فناوری را شامل می‌شوند که تاکنون هیچ شرکت دانش بنیانی به نام اساتید دانشگاه صنعتی ارومیه ثبت نشده است ولی انتظار می‌رود در آینده اساتید دانشگاه صنعتی ارومیه نقش فعالی در شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان غربی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد:بازاریابی محصولات،اعطای وام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت با بهره کم و تجهیز دفاتر شرکت‌های دانش بنیان از جمله اقدامات دولت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

این مسئول ادامه داد: هیچ‌گونه استفاده شخصی از شهرک‌های دانش ‌بنیان استان صورت نمی‌گیرد و همه شهرک‌های دانش بنیان آذربایجان غربی توسعه علمی استان را از اولویت‌های اصلی کاری خود قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار