تخصیص 40 میلیاردبه تعمیر و نوسازی شبکه‌های بهداشت و درمان یزد

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد از تخصیص 40 میلیارد تومان برای تعمیر و نوسازی شبکه‌های بهداشت و درمان استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 31 October 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا وفایی نسب در نشست مشترک نماینده مردم گسترده‌ترین حوزه انتخابیه کشور با رئیس و معاونان دانشگاه، روسا و مدیران شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های حوزه انتخابیه مهریز اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت تا حد زیادی توانست نیازهای حوزه بهداشت و درمان و مشکلات مردم را در زمینه پرداخت هزینه‌های بیماری‌ها تامین کند.

وی عنوان کرد: سیستم بهداشت و درمان در سراسر کشور نیازمند تغییر و تحولاتی بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این تحول ایجاد شد و اهداف تعیین شده توسط وزارت بهداشت محقق شد.

وفایی‌نسب با اشاره به اینکه بیشترین درخواست و مطالبه مردم در حوزه بهداشت و درمان، کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیماران بود، بیان کرد: پرداخت از جیب بیماران کاهش چشمگیری یافت همچنین خرید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمار توسط بیمارستان‌ها بار بزرگی را از دوش همراهان بیماران برداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه یزد با اشاره به اینکه اکنون بیشترین مطالبه بیمارستان‌ها از بیمه‌ها بابت کاهش پرداخت از جیب مردم و رایگان شدن زایمان طبیعی است، افزود: این مطالبه گویای میزان خدمات‌رسانی به مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

وفایی‌نسب ادامه داد: بیمارستان‌های استان یزد اکنون از بیمه‌ها 200 میلیارد تومان طلب دارند که بخشی از این رقم در گذشته توسط مردم هزینه می‌شد اما اکنون بیمه‌ها آن را پرداخت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات عمرانی که در طول مدت اخیر انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری 40 میلیارد تومان به منظور تعمیر و نوسازی شبکه‌های بهداشت و درمان استان یزد اختصاص یافته است.

وفایی‌نسب اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات اندیشیده شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشکلات حوزه بهداشت و درمان به تدریج برطرف شود و مردم به واقع به جز مشکل بیماری، مشکل دیگری نداشته باشند.

به گزارش فارس، در این نشست مسائل، مشکلات و نیازهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار