البته این به آن معنا نیست که در سال جاری نمایشگاه خلوتی را شاهد بودیم بلکه انبوهی از خودروها با طراحیها و قابلیتهای مختلف رونمایی شدند. با این مقدمه، در ادامه نگاهی به بهترین خودروها و طرحهای بهنمایش گذاشته شده در این نمایشگاه خواهیم داشت.
در جایگاه پنجم لیست ما طرح خودروی نیسان Vmotion 2.0 قرار میگیرد. با وجود این، در صورتی که کرایسلر پورتال در فاصله یک هفته مانده به این نمایشگاه و در CES پیش روی بازدیدکنندگان قرار نمیگرفت مطمئنا به آن طرح رای میدادیم. اگرچه نیسان توضیح خاصی در مورد الکتریکی بودن یا نبودن این خودرو ارائه نکرده اما از آنجایی که هیچ لوله اگزوز مشهودی در این خودرو وجود ندارد به نظر میرسد این محصول برپایه سیاستهای کاهش آلایندگی نیسان طراحی شده است. این خودرو علاوه بر پاک بودن، ظاهری خشمگین و عصبانی دارد که قبول این امر که طرح جاری در واقع بهروزرسانی برای طرحهای قبلی نیسان است را سختتر خواهد کرد.
بخش داخلی خودرو حتی در صورتی که طرفدار فرمان طرح هواپیمای این محصول نباشید بازهم چشمنواز و زیبا است.
هرچه که بیشتر به طرح Q8 شرکت آئودی نگاه میکنیم، به همان اندازه هم طراحی مهندسان این شرکت برای این خودروی اسپورت را تحسین میکنیم. این خودروی کراساور در قسمت داخلی هم از داشبورد مجازی که پیش از این در CES 2016 شاهد بودیم در کنار صفحهنمایش لمسی با قابلیتهای مشابه با کلیدهای فیزیکی بهره میبرد. زاویههای مشخص در بدنه Q8 در کنار المانهای مخصوص در جلوپنجره کشیده آن مکملی برای طراحی نونوار شده در بخش چراغهای جلو است. چراغهای عقب این خودروی زیبا هم چشماندازی زیبا از طراحیهای نسل جدید را به نمایش میگذارند.
در جایگاه سوم لیست ما هوندا ادیسه 2018 قرار می گیرد. شاید ظاهر این خودرو آنچنان جذاب نباشد اما ادیسه را باید پیشرفتی ویژه در بخش تولید مینیونها به حساب آورد. خطوط برجسته در بدنه در کنار صندلیهای قابل تنظیم بر حسب میل مالک از جمله نکات قابل توجه در این خودرو به حساب میآیند. صندلیهای سه ردیفه داخل خودرو کاملا راحت هستند و مجموعهای متنوع از قابلیتهای ارتباطی نیز در خودرو تعبیه شده است. ادیسه را باید نمادی برای ایجاد تعادل و توازن صحیح میان قابلیتهای نوین برپایه تکنولوژی و همچنین راحتی سرنشینان به حساب آورد. در داخل خودرو هم سیستم مانیتورینگ و ارتباطی در کنار قابلیتهای مدیریت بر گوشیهای هوشمند در کنار سیستم استریو، استانداردهای جدیدی را برای خودروهای مینی ون وضع کرده است.
در مکان دوم لیست ما خودروی جدید استینگر جیتی کیا مدل 2018 قرار میگیرد که با ظاهری کاملا متفاوت نسبت به خودروهای پیشین کیا، بیشتر شبیه به یک دوج چارجر کرهای در کنار موتور ایدهآل و سیستم انتقال توان به چرخهای عقب است. این خودرو بدون شک جنسیس G70 را در همان بدو ورود به بازار پشتسر خواهد گذاشت. با تمام این توضیحات بدون شک باید به این خودروی هاچبک طراحی شده برپایه بهبود کارایی و البته در رده خودروهای خانوادگی احترام گذاشت. این در حالی است که خودروهای کیا دیگر تنها برای کاربرانی که به دنبال خرید گزینههای ارزانتر هستند طراحی نشده و سطح بیشتری از نیازهای بازار را پوشش میدهند. استینگر جیتی نشان میدهد کیا این توانایی را دارد تا خودروهای جدیدی را برای تولید انبوه، بررسی و تولید کند.
بعد از نگاه کردن به این طرح جدید فولکس واگن و البته شنیدن سخنرانیهای مسئولان این شرکت حتما با ما همعقیده خواهید شد که در آیندهای نزدیک بالاخره شاهد ایجاد تغییرات کلی در طراحی مینیون کلاسیک این شرکت خواهیم بود. I.D مینی ونی زیبا، الکتریکی و البته پرقدرت است.
این خودرو مطمئنا در مقایسه با طرح میکروباس فولکسواگن، جذابیت بیشتری
برای خریداران خواهد داشت. در بخش داخلی هم مجموعهای از تکنولوژیها و
قابلیتهای مدرن، پذیرای شما خواهد بود.