به گزارش تابناک رضوی ، صیاد نبوی، دبیر علمی این سالانه در حاشیه برگزاری نمایشگاه و کارگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ،
در تعریف عکاسی معاصر گفت: عکاسی معاصر با تجربه زیسته پیوند خورده است و مخاطب ایرانی در صورت بهره مندی از دانش عکاسی می تواند با عکاسی معاصر ارتباط برقرار کند.
نبوی افزود: عکاسی هنری بعد از انقلاب و در نتیجهی نیازی که در سالهای ابتدایی دفاع مقدس، به عکاسی احساس می شد دانشگاهی شد و طی این 20 سال، رشد خوبی داشته است.
وی درباره آسیب شناسی عکاسی هنری در ایران، با بیان اینکه درعکاسی هنری سختگیریهای سیاسی و اجتماعی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در محیط اجتماعی و شهری ، دوربین در دست عکاس هنوز یک تابو است و این ازجمله آسیب عکاسی درایرانست.
استاد دانشگاه هنرهای زیبا در توضیح بیشتر درباره عکاسی مستند افزود: در حوزه عکاسی مستند طی سالهای اخیراتفاقات خوبی افتاده و حتی شاهدیم که با ارائه عکسها درگالری ها وجه اقتصادی پیدا کرده است. وی با بیان اینکه در عکاسی مستند، سرعت در درجه دوم اهمیت قراردارد،خاطرنشان کرد: دراین ژانر از عکاسی، موضوع عکاسی شده را از زوایای مختلف می بینیم و عکاسی مستند بیشتر باراجتماعی و اسنادی داشته و دارای وجه زیبایی شناسی است اما عکاسی خبری، درباره یک خبر هست و سرعت در انتقال آن در بهترین زمان ممکن است.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در مشهد خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس حاضر نمایش واقع بینانه ای است که بر اساس منطق آکادمیک شکل گرفته و به بازخوانی فعالیت های انجام شده ی دانشجویان در سال گذشته پرداخته است.
نبوی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاههایی به مثابه جرقه ای در ذهن ایده های نو را ایجاد خواهد کرد،افزود: متاسفانه برخلاف نمایشگاه، در زمینه کارگاه های عکاسی که برگزار شد با استقبال خوبی مواجه نشدیم.