جشن روز پزشک در یاسوج برگزار شد + تصاویر

کد خبر: ۴۸۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 03 September 2017

با حضور جامعه پزشکی و مسئولان استانی جشن روز پزشک در یاسوج برگزار شد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوجشامگاه شنبه در جشنروز پزشک در یاسوج گفت:در استان ۲۵ هزار جوان بیکار داریم که ۸ هزار نفر از این تعداددر سامانه کارآفرینی علوم پزشکی ثبت نام کرده اند و در حوزه جذب زیر مجموعه بهداشتی و درمانی مشکل داریم.

ایلامی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که دولت سلامتمحور استو قسمت عمده ایاز اعتبارات درحوزه سلامت صرف شد و خدمات ارزشمندی ارائه شد کهتحقق بیمه ۱۱ میلیون نفر از جمله این اقدامات است.

ایلامی بیان داشت: توجه به مشکلات حاشیه شهرها که ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود، از دیگر اقدامات انجام شده دولت است، ودر حوزه سلامت اقداماتی انجام شده است و با برون سپاری در حوزه حاشیه شهرزمینه اشتغال زایی نیز فراهم می شود.

وی یکی از چالش های حوزه سلامت را موضوع تعرفه ها دانست و بیان داشت:مشکلاتی در این حوزه وجود داردکه باید رشد بهتر وواقعی شدن آن محقق شود.

رئیسدانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در چهارسال گذشته هدفگذاری برایاضافه کردن۲۰ هزار تخت به تخت های کشور انجام شد، که دولت اضافه کردن۲۵ هزار تخت را محققکرد.

ایلامی خاطر نشان کرد: ۵۸ هزار و ۸۶۰ تخت یعنی ۶۷ درصدتخت های کشور فرسوده است و در استان نیز تخت ها با فرسودگی روبه رو هستد.

وی بیان کرد: نقشه ای تحت عنوان نقشه راهدرمان۱۴۰۴ طراحی شده است که در حوزه افزایشتخت ها نیز پیش بینی هایی شده است.

ایلامی اظهار داشت: در رابطه بابیمارستان یاسوج تفاهم نامه ایبین دانشگاه و چند حوزه اجراییشده است و قرار استوزارت راه تا آبان ماه بیمارستان را تحویل دهد.

وی همچنین از تلاش برای پرداخت مطالبات پزشکان خبر داد.

در ادامه رئیس سازمان نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سازمان نظام پزشکیمستقل است و از بزرگترین سازمان های غیر دولتی محسوب می شود.

فرشید صادقی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی در سطح کشور ۲۰۰ هزار عضو دارد و هدفگذاریهایی را دست اقدام دارد.

صادقی عنوان داشت: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در استان در راستایتحقق اهداف وجوددارد.

وی افزود: امید است ساختمان بزرگ و مناسب پزشکان ایجاد شود و همچنینپیگیری در رابطه با ناعدالتی در حق گروه بیهوشی استان در حال انجاماست وتعرفهاین حوزهحدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و حمایت و پیگیری لازم برای حل مشکل انجام می شود.

صادقی گفت: پیگیری مطالبات از بیمه ها نیز از موارد مورد تاکیداستو بعد از طرح تحول بیمه ها معوقات زیادی داشته اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار