کارشناس برجسته هواشناسی

کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور طی روزهای آینده خبرساز خواهند بود + جزئیات

محمد اصغری با بیان اینکه طی امروز و فردا استان های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
کد خبر: ۴۹۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 15 September 2017
روز گذشته باران سیل آسای شهر چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، همه را غافلگیر کرد به گونه‌ای که برخی معتقد هستند حجم ریزش باران ظرف ۲۰ دقیقه ، از بارش های یک سامانه بارشی زمستان بیشتر بوده است.
البته کارشناسان هواشناسی چنین چیزی را در این فصل سال ، تایید کرده اند و اعلام نموده اند حجم بارش در مدت کوتاهی می تواند چنان زیاد باشد که باعث بوجود آمدن سیل در برخی مناطق شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در اطلاعیه پنج شنبه هواشناسی مربوط به پیش بینی هوای کهگیلویه و بویراحمد آمده است : با توجه به انتقال رطوبت از اقیانوس هند به خیلج فارس و تقویت و پخش آن به استان های جنوبی کشور تا اواسط هفته جدید باز هم هوای شرجی ادامه دارد و در ساعات بعداز ظهر و شب بعضی از این روز ها احتمال وقوع رگبار باران در برخی نقاط استان وجود دارد ، که این بارش ها بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب رخ میدهند ، لذا لازم به تذکر است با توجه به خصوصیت بارش های تابستانی که حجم زیادی از بارش در بازه زمانی کم رخ میدهد و همچنین با توجه به شدت رعد برق ها احتمال و قوع آبگرفتگی و خساراتی بعید نیست، که این احتمال برای مناطق سردسیر و ارتفاعات بیشتر داده میشود . لذا توصیه  میشود مردم و مسئولین دستگاهای امدادی امادگی مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند .

کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور طی روزهای آینده خبرساز خواهند بود + جزئیات

کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور طی روزهای آینده خبرساز خواهند بود 
در گزارش دیگری از طرف کارشناس برجسته هواشناسی کشور ، اعلام شد : طی روزهای آینده برخی مناطق جنوب کشور ، خبرساز خواهند بود. 
محمد اصغری در گفتگو باخبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه طی امروز و فردا استان های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
وی افزود: در این استان ها سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و وزش تندبادهای لحظه ای پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در استان خوزستان رگبار و رعد و برق انتظار می رود خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری رشد ابر،​ وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود.
اصغری به وضعیت جوی استان های شمال کشور اشاره کرد و گفت: مازندران، گیلان و گلستان نیمه ابری پیش بینی می شود.
وی افزود: در استان اردبیل نیز افزایش مه صبحگاهی انتظار می رود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم بادهای 120 روزه در کشور گفت: در استان خراسان جنوبی کاهش دما و وزش باد انتظار می رود.
اصغری آسمان را برای امروز و فردا در پایتخت صاف پیش بینی کرد و افزود: بیشینه دمای هوای در تهران 32 درجه سانتی گراد است.

بارش باران سیل آسای روز پنج شنبه در شهر چرام
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار