خبر خوش برای مالکان زمین در حریم خطوط فشارقوی و انتقال برق

در صنعت برق استان یزد به‌روزرسانی حريم خطوط طبق استانداردهاي بین‌المللی و اتحاديه اروپا، امكان كاشت درختان كم ارتفاع در مسير و حريم خط، ايجاد حريم براي خطوط فشار ضعيف و تعيين حريم کابل‌های زیرزمین در زير سطح آب از مهم‌ترین ویژگی‌های مصوبه جديد می باشد.
کد خبر: ۵۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 22 June 2015

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از مصوبه‌ی هیئت دولت در خصوص کاهش حریم خطوط فشارقوی و انتقال برق خبر داد.

به گزارش تابناک یزد، حریم خطوط از فاز کناری از هر طرف برای خط 63 کیلوولت از 20 متر به 8 متر، خطوط 132 کیلوولت به 9 متر، خطوط 230 کیلوولت به 9/11 و خطوط 400 کیلوولت از 50 متر به 14 متر کاهش‌یافته است.

مالکان برای هرگونه ساخت‌وساز در اراضی آزاد شده خود می‌توانند با رعایت مقررات و حریم‌های جدید تحت نظارت فنی شرکت برق منطقه‌ای یزد اقدام کنند.

 در صنعت برق استان به‌روزرسانی حريم خطوط طبق استانداردهاي بین‌المللی و اتحاديه اروپا، امكان كاشت درختان كم ارتفاع در مسير و حريم خط، ايجاد حريم براي خطوط فشار ضعيف و تعيين حريم کابل‌های زیرزمین در زير سطح آب از مهم‌ترین ویژگی‌های مصوبه جديد دانست.

هشدار برق منطقه ای یزد در مورد کاهش حریم خطوط فشارقوی و انتقال برق

 با توجه به اینکه عبور خطوط انتقال نیرو متناسب با ولتاژ آن دارای آثار و خطر برق‌گرفتگی متفاوت است، از این‌رو برای حفظ سلامت و جلوگیری از خسارات جانی و مالی حريم‌هايي تعیین‌شده که رعایت آن از نظر قانون الزامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار