معافیت مالیاتی التیامی بر زخم‌های معدن ‌

‌دبیر کانون سنگ ایران گفت: بازنگری قوانین و آیین‌نامه‌های معدنی می‌تواند راهکار رفع مشکلات معدن باشد، اما مشکل اینجاست که کسانی قانون را بازنگری می‌کنند که در بخش معدن کارشناس نیستند.
کد خبر: ۵۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳ 28 June 2015
به گزارش تابناک یزدخواستار تعیین معافیت مالیاتی برای معادن شد و اظهار کرد: معدن‌داران از سال گذشته خواستار این اقدام شده‌اند و با وجود رکودی که به جان تولید افتاده، اما دولت مالیات آن را از معدن‌داران طلب می‌کند.

وی افزود: با شرایطی که پیش می‌رود، در آینده نه چندان دور حداقل در شهرستان محلات چیزی به نام تولید نخواهیم داشت و معدن‌داران کم کم به صف مستمری بگیران تامین اجتماعی خواهیم پیوست.

سروش گفت: مالیاتی که معدن‌داران به دولت می‌پردازند، قابل توجه است و 15 تا 20 درصد فروش یک معدن را شامل می‌شود، پرداخت این میزان مالیات در زمانی که تولید در رکود به سر می‌برد، عادلانه نیست.

دبیر کانون سنگ ایران قوانین دولتی به خصوص در حوزه مالیات را یکی از مهمترین دغدغه‌های هر تولیدکننده دانست و گفت: مطمئنا معافیت مالیاتی مشکل را حل می‌کند و اگر حل نکند، حداقل التیامی بر زخم‌های تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به بالا بودن حقوق دولتی در بخش معدن، عنوان کرد: حقوق دولتی نیز بدون محاسبه کارشناسی تعیین شده و دولت بدون مطالعه این حقوق را تعیین کرده است. حقوقی که از قیمت فروش سنگ بالاتر است و همین امر باعث شده بسیاری از معادن تعطیل شوند و در آینده نه چندان دور مابقی هم تعطیل خواهند شد.

سروش با بیان اینکه حداقل 30 درصد از معادن محلات تعطیل شده‌اند که عمدتا تراورتن، خاک‌های صنعتی و مرمریت هستند، گفت: معادن به دلیل عدم برخورداری از صرفه اقتصادی، مشکلات حقوق دولتی، گرانی سوخت و نهاده‌ها، رکود و نبود نقدینگی و عدم توانایی در اداره معدن به اجبار تعطیل می‌شوند.

دبیر کانون سنگ ایران عدم حمایت درست سیستم بانکی از تامین نقدینگی، عدم وجود سیاست‌گذاری‌های درست در امر تولید، عدم وجود یک استراتژی مدون، تحریم‌ها، بی‌ثباتی بازار، تورم شدید، نبود برخی امکانات و در دسترس نبودن به موقع سوخت را از مشکلات تولید برشمرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ کار وجود ندارد و تعهد به کار دیگر معنایی ندارد، گفت: هیچ کس در جایگاه خود نیست، بر این اساس تولید لطمه می‌خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار