وقتی معیشت مردم بهانه ای برای اغتشاش می شود

جانشین سپاه فجر استان فارس گفت:مسائل معیشتی و اقتصادی را بهانه فتنه اخیر دانست و افزود: فتنه‌گران و آشوب‌گران با نقش‌آفرینی عوامل بیگانه و یک کشور ثروتمند در منطقه به بهانه مسائل معیشتی و اقتصادی فتنه اخیر را به وجود آوردند.
کد خبر: ۵۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 11 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: ابوالفضل گزنی ظهرامروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده سپاه مرودشت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی فتنه‌های عظیمی را پشت سر گذاشته است که هر یک می‌توانست بنای یک حاکمیت را از بین ببرد اما به یمن قرآن، وجود ولایت و به دنبال حضور مقتدرانه و آگاهانه مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی، این فتنه‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: در سال 78 فتنه‌گران می‌خواستند اصل نظام را نشانه روند اما با حضور پرشور مردم و نقش عظیم ولایت نقشه دشمن نقش بر آب شد.

جانشین سپاه فجر استان فارس در مورد فتنه 88 بیان داشت: در سال 88 عده‌ای کشور را برای چند ماه دچار فتنه کردند و این فتنه جز خسارت عظیم برای خودشان چیزی نداشت بلکه عظمت جمهوری اسلامی را نیز ارتقا بخشید.

وی مسائل معیشتی و اقتصادی را بهانه فتنه اخیر دانست و افزود: فتنه‌گران و آشوب‌گران با نقش‌آفرینی عوامل بیگانه و یک کشور ثروتمند در منطقه به بهانه مسائل معیشتی و اقتصادی فتنه اخیر را به وجود آوردند.

جانشین سپاه فجر استان فارس به نقش آل سعود در حوادث اخیر اشاره و تصریح کرد: هرکجا علیه انقلاب اسلامی و کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان در سراسر عالم فتنه‌ای رخ می‌دهد می‌توان نشانی از آل سعود را دید.

وی تصریح کرد: در فتنه اخیر بیگانگان، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و فرقه ضاله بهاییت نقش داشتند وعده‌ای فریب‌خورده با اهداف خاص دنبال پیاده‌سازی سیاست‌های استکباری بودند و به‌عنوان خسی در خاشاک خسارت‌هایی به‌نظام زدند و همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان کردند این موارد بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گزنی در مورد تفکر داعش گفت: امروز حاکمیت داعش اگرچه از بین رفته اما تفکر داعش همچنان پابرجاست و باوجود تغییر منطقه نبرد داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری، رگه‌های این تفکر در دنیا وجود دارد.

جانشین سپاه فجر استان فارس فتنه را یک آزمایش الهی و سنت تغییرناپذیر دانست و ابراز داشت: مؤمنین در زمان‌های مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا مسیر صدق مشخص شود.

وی غبارآلود بودن را یکی از خصوصیات فتنه دانست و اظهار داشت: انسان‌های با بصیرت و بامعرفت می‌توانند فتنه را تشخیص داده و راه هدایت را گم نکنند؛ مردم متدین و مسلمان ایران نیز راه عبور از فتنه را یافته و به ولایت‌فقیه متصل هستند.

وی مسوولان نظام را امانت‌دار مردم خواند و افزود: مردم همواره حق‌دارند از مسوولان مطالبه‌گری کنند و این حق هیچ‌گاه از مردم سلب نشده و نخستین وظیفه مسوولان همین پاسخ‌گویی به مطالبات است.

گزنی افزود: نگاه بسیج در جامعه، نگاه اثربخشی و تحول بخشی است و این دو دیدگاه را نسبت به اقتصاد مقاومتی نیز دارد.

وی در مورد معیشت مردم گفت: شعارهای زیادی داده می‌شود اما نسخه شفابخش اقتصاد، همان اقتصاد مقاومتی است و اگر بتوانیم مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی محقق کنیم هیچ‌گاه فتنه‌گران به بهانه موضوعاتی از قبیل مسائل معیشتی و اقتصادی نمی‌توانند سوءاستفاده کنند.

جانشین سپاه فجر استان فارس ادامه داد: سوءاستفاده کردن فتنه‌گران از مسائل معیشتی مردم در فتنه اخیر بدین‌جهت است که نسبت به اقتصاد مقاومتی بی‌اعتنا بودیم یا اگر بی‌اعتنا نبودیم قدمی برنداشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار