تردد خودروهای با عمر بیش از ۵۰ سال در سال ۹۷ ممنوع می‌شود

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان قم با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد و صدور بارنامه برای کامیون‌های با عمر بالای ۵۰ سال در استان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تردد خودروهای با عمر بیش از ۵۰ سال ممنوع بوده و خدماتی به این خودروها ارائه نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 10 February 2018

به گزارش تابناک قم،حمید سالاری با اشاره به اجرای طرح ممنوعیت تردد و صدور بارنامه برای کامیون‌های با عمر بالای 50 سال در استان اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تردد خودروهای با عمر بیش از 50 سال ممنوع بوده و خدماتی به این خودروها ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌هایی برای ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان عمومی فرسوده صورت پذیرفته است، ادامه داد: ارائه وام ارزان‌قیمت برای این منظور در دست اقدام بوده که 9 درصد یارانه دولتی به آن تعلق‌گرفته و خریدار نیز 9 درصد سود تسهیلات پرداخت می‌کند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری استان قم با تأکید بر اینکه  80 درصد قیمت خودرو به‌عنوان تسهیلات به رانندگان پرداخت می‌شود، ابراز کرد: 20 درصد مبلغ خودرو توسط متقاضی پرداخت می‌شود و همچنین بازپرداخت تسهیلات نیز بین 7 تا 10 سال خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش 33 درصدی تناژ بار در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری میزان حمل کالا در استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش داشته که از دلایل آن می‌توان به رونق‌بخش کشاورزی و صنعتی در استان اشاره کرد.

سالاری یکی دیگر از دلایل افزایش تناژ بار در قم را کنترل و نظارت بر خودروهای بدون بارنامه در محورهای استان دانست و گفت: استان قم محور مواصلاتی 17 استان کشور بوده که بسیاری از کامیون‌های عبوری فاقد بارنامه بودند که با همکاری پلیس از تردد خودروهای بدون بارنامه جلوگیری به عمل آمد و این اقدام تعداد صدور بارنامه در استان را با افزایش روبرو کرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور ایمن‌سازی جابجایی مسافران، کار ساماندهی شرکت‌ها در دستور کار قرار داشته و شرکت‌های حمل‌ونقل و ناوگان عمومی جابجایی مسافر با مسئولیت شرکت‌های معتبر مجاز به فعالیت خواهند بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار