نماینده انتشارات دانشگاه مفید خبر داد

اهتمام دانشگاه مفید به تولید مجلات علمی پژوهشی

نماینده انتشارات دانشگاه مفید بابیان اینکه دانشگاه مفید اولین مرکز دانشگاهی طرف قرارداد با استارت‌آپ کتاب الکترونیک فيديبو و طاقچه است، گفت: کتاب‌خوان طاقچه نسخه الکترونیک هزاران کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 22 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی خزایی بااشاره به اینکه دانشگاه مفید در سال ۱۳۶۸ به همت آیت‌الله سید عبدالكریم موسوی اردبیلی تاسیس شده‌است، اظهار کرد: ایشان از مراجع تقلید جهان تشیع و از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران بوده به شمار می‌روند.

وی بابیان اینکه دانشگاه مفید مؤسسه تحقیقاتی آموزشی و از جدیدترین مراكز حوزوی دانشگاهی است، افزود: در این دانشگاه دانشجویانی از کشورهای عراق، افغانستان، تركیه، پاكستان و كشمیر مشغول به تحصیل‌اند و از اساتید سایر کشورها برای تدرسی و سخنرانی علمی دعوت به عمل می‌آید.

نماینده انتشارات دانشگاه مفید بااشاره به اینکه ۹۰ عنوان کتاب تاکنون ازسوی انتشارات دانشگاه مفید منتشر شده‌است، افزود: ۱۰ عنوان از این تعداد کتاب به‌عنوان پرتیراژترین کتاب به‌شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ تحول دولت در اسلام، روش شناسی علوم سیاسی، اصول و روش نگارش دانشگاهی، رادیکالیسم اسلامی در ایران معاصر، مبانی اندیشه سیاسی در اسلام، اقتصاد بخش عمومی، آیا خدایی هست و دانش تفسیر در سنت يهودي- مسیحی از جمله آن‌ها به‌شمار می‌رود.

خزایی با تاکید براینکه دانشگاه مفید از سال ۱۳۷۴ به تولید مجلات علمی پژوهشی اهتمام کرده‌است، تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به مجلات هستی و شناخت، مطالعات و سیاست‌های اقتصادی، حقوق تطبیقی، سیاست نامه مفید، پرتو وحي و حقوق بشر اشاره کرد.

وی مجله «هستی و شناخت» را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مجله ادامه مجله «نامه فلسفی» بوده که به‌عنوان نخستین و تنها مجله علمی پژوهشی در قم منتشر می‌شد، که از سال ۱۳۸۴ با سه عنوان تخصصی «نامه اقتصادی»، «نامه حقوقی» و «نامه فلسفی» با دو شماره در سال منتشر می‌شود.

نماینده انتشارات دانشگاه مفید بابیان اینکه برخی کتب به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود، ابراز کرد: تالیفات این انتشارات از نظر طراحی جلد، فونت، صفحه‌آرایی و غیره دارای نوآوری و ابتکار است.

وی دانشگاه مفید را اولین مرکز دانشگاهی طرف قرارداد با استارت‌آپ کتاب الکترونیک فيديبو و طاقچه برشمرد و عنوان کرد: کتاب‌خوان طاقچه نسخه الکترونیک هزاران کتاب، کتاب صوتی، مجله و روزنامه را با پایبندی کامل به حقوق پدیدآورندگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

خزایی بااشاره به اینکه ۳ نفر به‌صورت دائم در اتاق فکر انتشارات حضور دارند، اظهار کرد: این افراد به تصحیح و مطالعه کتب پرداخته و به تالیف دقیق‌تر کتاب کمک می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد آثار براساس نیازسنجی‌های صورت‌گرفته و توسط مولفان ثابت انتشارات تالیف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار