صدور 200 جلد سند مالکیت املاک روستایی در اردکان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان از صدور 200 جلد سند مالکیت املاک روستایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 11 April 2018

مسعود جدیدی، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه حساب 100 حضرت امام (ره) گفت: این نهاد انقلابی به‌فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی و به‌منظور خانه‌دار شدن محرومین و توسعه و عمران روستاهای کشور تشکیل شد و تاکنون منشأ خدمات زیادی در سطح شهرها و روستاها بوده است.

وی افزود: شماره‌حساب 100 نیز از همان ابتدا تاکنون بانام مبارک حضرت امام (ره) در تمامی شعب بانک ملی در سراسر کشور مفتوح است که همشهریان و خیرین بزرگوار می‌توانند با کمک به این حساب درراه تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد مشارکت نمایند و در این امر خیر نیز سهیم شوند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان در ادامه به تشریح وظایف این نهاد پرداخت و اظهار داشت: تهیه طرح هادی روستاها، بهسازی بافت‌های باارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری، صدور سند مالکیت املاک در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با مشارکت سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، تملک، تفکیک و واگذاری زمین مسکونی در روستاها به افراد واجد شرایط، احداث و واگذاری واحدهای مسکونی شهری پس از واگذاری زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی و واحدهای روستایی از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی، اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی جهت تعمیر یا احداث واحدهای مسکونی مقاوم در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با نظارت ناظرین نظام فنی روستایی، اجرای طرح هادی در روستاها شامل جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت معابر و محوطه‌سازی، پاسخگویی به استعلامات صدور پروانه‌های روستایی از عمده‌ترین وظایف و فعالیت‌های این نهاد است.

وی گفت: در سال گذشته طرح هادی 4 روستای سفیدکوه، ارجنان، کذابچه و کیکوه تهیه‌شده است و امسال نیز برنامه تهیه طرح هادی در روستاهای انارستان، عطر آباد، خواص کوه، چاه وراعون، ارموده و بازنگری طرح هادی در روستاهای حاجی‌آباد زرین و فخرآباد در دستور کارداریم.

جدیدی افزود: سال گذشته در 7 روستا طرح هادی شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت اجرا شد و امسال در نظر داریم که برنامه جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت، محوطه‌سازی، احداث پارک و دیوار حفاظتی در 11 روستای سنگرد، مزرعه آقا، خرانق، حاجی‌آباد زرین، انجیر آوند، توت، حسن‌آباد انارکی، هفتادر، مزرعه نو، خلیل‌آباد و کم کوه را در قالب طرح هادی اجرا نماییم.

این مقام مسئول از واگذاری 190 قطعه زمین در روستاهای شهرستان و صدور 110 جلد سند مالکیت املاک روستایی در سال گذشته خبر داد و افزود: ان‌شاءالله در سال جدید 350 قطعه زمین در روستاها واگذار خواهد شد و در تلاش هستیم که بتوانیم 200 جلد سند مالکیت املاک روستایی را صادر کنیم.

وی گفت: در سال گذشته، عملیات احداث 52 واحد مسکن روستایی در روستای توت آغازشده است که در نیمه اول امسال واگذار خواهد شد و احداث 30 واحد مسکن روستایی و 25 واحد مسکن شهری در اردکان نیز برای سال جدید در دستور کار قرار دارد. درزمینهٔ اعطای تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن روستایی نیز در سال گذشته 60 فقره تسهیلات واگذار شد و امسال این تسهیلات به 80 فقره خواهد رسید و این خدمات موجب شده است که میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور به 40 درصد افزایش یابد.

جدیدی، در خصوص پاسخ به استعلامات صدور پروانه‌های روستایی نیز گفت: در سال گذشته 300 مورد پاسخ‌داده‌شده است و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری نیز همین میزان به استعلامات صدور پروانه پاسخ داده شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردکان در پایان گفت: در سال گذشته 37 هکتار زمین جهت واگذاری به متقاضیان از منابع طبیعی تملک شده است و امسال نیز 55 هکتار زمین تملک و واگذار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار