جریمه سنگین برای اسراف کنندگان آب شرب

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: جریمه‌های سنگین در برخورد با اسراف کنندگان آب شرب اعمال شود.
کد خبر: ۶۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵ 18 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا بصیری‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب بیش از هر اقدامی، نیاز به برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ دارد و نیازمند درک مسئله کمبود آب توسط مردم و آحاد جامعه است که زمینه همکاری بیشتر مردم با شرکت آب منطقه‌ای را فراهم می‌کند.

وی پایه بنیادی مسائل فرهنگی را باور آن اقدامات دانست و تصریح کرد: تا زمانی که اقدامات فرهنگی پیرامون صرفه جویی در مصرف آب را همگان باور نکنند، نمی‌توان انتظار موفقیت از این گونه طرحهای فرهنگی داشت و باید توجه داشت که پایه و اساس اقدامات فرهنگی، باور و اعتقاد راسخ به آن است.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: سهل‌انگاری‌های افراد ناآگاه منجر به هدررفت آب و سایر سرمایه‌های ملی ارزشمند می‌شود که اگر اهمیت کار فرهنگی و آگاه‌سازی مردم از وضعیت خطیر آب انجام نشود، هیچ راه جبرانی برای حل بحران آب پیدا نمی‌شود.

وی جداسازی آب شرب از غیرشرب را مؤثرترین راهکار نجات آب دانست و بیان کرد: برای نجات آب باید آب شرب از غیرشرب جدا شود چرا که شست‌و‌شوهای خانگی و استحمام از مهم‌ترین عوامل هدررفت آب به شمار می‌روند و باید برنامه‌های جامعی جهت جداسازی انواع آب از یکدیگر در منازل اعمال شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها هزینه‌های تصفیه آب را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: برای تصفیه آب شرب در منازل هزینه‌های زیادی صرف می‌شود که اگر آب شرب از غیرشرب جدا شود، هزینه‌های تصفیه آب کاهش یافته و می‌تواند صرف نجات آب و خروج از بحران شود.

بصیری‌پور برخورد با اسراف‌کنندگان آب را از دیگر راه‌های خروج از بحران دانست و تأکید کرد: تجربه جریمه افراد به‌خاطر نبستن کمربند ایمنی می‌تواند در برخورد با خاطیان مصرف آب مؤثر باشد و لازم است اسراف کنندگان آب متحمل جریمه‌های سنگین شده تا موظف به صرفه جویی در مصرف خود شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار