رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک :

صنایع "های تک" ارزش افزوده بالا ایجاد می کند

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک گفت : نگرش امروز ما باید معطوف به صنایع های تک باشد، زیرا ارزش افزوده بالایی ایجاد می کنند.
کد خبر: ۷۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 11 August 2015
به گزارش تابناک یزد؛  «علی وحدت » در نشست تخصصی آشنایی با رویه های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در قزوین  با بیان این مطلب ،افزود: اقتصاد دانش بنیان پویاست و می تواند تولید پول و خلق ثروت کند.
به گفته وحدت ؛ صنایع به دلیل عدم استفاده بهینه از این منابع و عدم برنامه ریزی صحیح  نتوانسته اند از این نیروها به خوبی استفاده کنند.
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک یادآور شد: هم اکنون در کشور شاهد تعدد پارک های علم و فناوری،مراکز رشد، شهرک های فناوری،کریدورهای علم و فناوری مناطق ویژه هستیم، اما سئوال این است که به واقع  چقدر محصول نهایی این مراکز اثربخش بوده و چه نقشی در تولید ناخالص ملی داشته اند خود موضوعی قابل تامل است.
وی خاطرنشان کرد: صنایع پیشرفته و نوین نیازمند منابعی برای تجهیز مالی هستند و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک قرار است بخشی از این نیاز مالی و حمایتی را در حوزه صنایع الکترونیک پوشش دهد.
وحدت افزود: بانک ها، بورس و بازار سرمایه،صندوق های دولتی،تعاونی،و خصوصی در کنار هم می بایست تجهیز منابع مالی مورد نیاز صنایع پیشرفته را به عهده داشته باشند اما متاسفانه این تقسیم کار به خوبی شکل نگرفته و نقش و جایگاه و حدود و وظایف هر یک از این ها در زنجیره فناوری و در حرکت صحیح تبدیل یک ایده به محصول تجاری، به خوبی سیاست گذاری و تعریف نشده است.
گفتنی است: درنشست تخصصی آشنایی با رویه های حمایتی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به مدت یک روزدراستان قزوین برگزار شد، گزارشی از وضعیت صنایع الکترونیک و دانش بنیان این استان و وضعیت بنگاه های راکد ارایه شد و تشکیل کارگروه های مختلف برای بررسی و استفاده از پتانسیل های دو طرف جهت همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار