دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در شیراز

کد خبر: ۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱ 25 February 2015

به گزارش خبررگزاری تسنیم، دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه‌ای و هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و بسته‌بندی ویژه این صنعت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس افتتاح شد.

عبدالناصر اسکندری، مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس، در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: در بخش نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه‌ای 64 شرکت فعال در این زمینه در دو سالن سرو و بهار در قالب 64 غرفه حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و تولیدکنندگان معتبر این صنعت از استان‌های تهران، مرکزی، همدان، اصفهان، مازندران، کرمان و یزد شرکت کرده‌اند، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای یافتن بازار جدید برای تولیدکنندگان فراهم کرده و ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کلی و جزئی را ساده‌تر می‌کند.

مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با اشاره به اینکه همزمان با افتتاح نمایشگاه گل و گیاه، نهال و تجهیزات گلخانه‌ای هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و بسته‌بندی ویژه این صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس گشایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در بخش ویژه این نمایشگاه نیز 27 شرکت تولیدکننده و 31 شرکت بسته‌بندی ویژه مواد غذایی شرکت دارند.

اسکندری با بیان اینکه تولیدکنندگان و فعالان استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خراسان، یزد، خوزستان و مرکزی شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز پنج اسفندماه گشایش یافته و تا جمعه هشتم اسفندماه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به این صنایع است.

سیّد محمد احمدی، استاندار فارس، در حاشیه بازدید از نمایشگاه گل و گیاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه بسیار خوب و ارزنده است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت استان فارس در حوزه کشاورزی این نمایشگاه می‌تواند بهتر از این برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه توانمندی‌های استان‌های مختلف در حوزه کشاورزی و بسته‌بندی صنایع غذایی به نمایش گذاشته شده، افزود: استان فارس توانمندی‌های بسیاری چه در زمینه کشاورزی و چه در زمینه تولید گل‌های زینتی و فرآورده‌های دامی، تجهیزات گلخانه‌ای و کشاورزی و توانایی فرآوری فرآورده‌های دامی و کشاورزی دارد.

استاندار فارس با بیان اینکه باید در این زمینه بیشتر تبلیغ کرد، خاطرنشان کرد: با تبلیغات بیشتر می‌توان هم به صورت گسترده فعالیت کرد و اشتغال بیشتری ایجاد کرد و هم علاقه‌مندان به کشاورزی و فضاهای گلخانه‌ای و گل‌های زینتی از فضای ایجاد شده در نمایشگاه استفاده می‌کنند.

احمدی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه زمینه ارتباط بیشتر بین مردم و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: مردم با حضور در نمایشگاه از نزدیک این توانمندی‌ها را مشاهده کرده و با موارد مختلف آن آشنا می‌شوند و جوانان به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها می‌توانند از نمایشگاه ایده گرفته و خودشان اشتغال ایجاد کرده و نوآوری داشته باشند زیرا دغدغه اصلی استان اشتغال است.

وی با بیان اینکه خشکسالی در استان در حوزه کشاورزی تنگناهایی ایجاد کرده، عنوان کرد: قهر طبیعت و خشکسالی‌هایی که می‌توان نام آن را زلزله خاموش گذاشت سبب ایجاد مشکلاتی برای کشاورزان استان شده و کشت گلخانه‌ای تأثیر بسیاری بر وضعیت کشاورزی استان خواهد داشت.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید در راستای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان تلاش کرد، گفت: کشت گلخانه‌ای در استان نه‌تنها سبب صرفه‌جویی در مصرف آب، فضای کشت و انرژی می‌شود بلکه ارزش‌افزوده بیشتری دارد و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم می‌کند.

احمدی با اشاره به اینکه کار در گلخانه راحت‌تر از کار در مزارع است، تأکید کرد: روی آوردن به کشت گلخانه‌ای نیاز اساسی استان فارس است و در تنوع محصولات مختلف می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در حال فعالیت در این زمینه است و به افرادی که متقاضی فعالیت در حوزه کشاورزی باشند راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار