مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: اطلاعات لازم و کامل از خودرو‌های حامل مواد خطرناک و شیمیایی که روزانه در جاده‌های استان قزوین تردد می‌کنند، وجود ندارد و خطرآفرین است.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 31 October 2021

حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست تخصصی اطلاعاتی از خودرو‌های حامل مواد خطرناک و شیمیایی در قزوین وجود نداریمامداد و نجات کارگروه پدافند غیرعامل که در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، گفت: باید جلسه‌های کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل را با برنامه ریزی و دستور کار برگزار کنیم تا بتوانیم با شناسایی دقیق مشکلات، راهکار‌های حل آن‌ها را نیز پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: اهمیت نقش پدافند غیرعامل با حادثه اخیر در موضوع پمپ بنزین برای همه ملموس‌تر شد و لازم است برنامه کامل و جامعی در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل داشته باشیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل پراکندگی، وسعت و اهمیت زیادی دارد و از منافع ملی و زندگی و مال مردم صیانت می‌کند و تلاش دارد از تبعات گسترده حوادث جلوگیری کند.

آصفی تصریح کرد: برای موفقیت در این حوزه نیاز به هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌ها و برگزاری جلسات مستمر با دستور کار‌های مشخص داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هشدار داد:، چون قزوین استان صنعتی است و خیلی از کارخانه‌های استان، مواد خطرناک و شیمیایی تولید می‌کنند باید آموزش و اطلاعات آن‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم هنگام وقوع حوادث در مقابله با آن‌ها موفق عمل کنیم.

از هشتم تا چهاردهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیر عامل نام گذاری شده است.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار