حفظ نظم و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی که پایبند به قانون و مقررات نیستند از جمله ماموریت های پلیس در طرح سالم سازی دریا است.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷ 16 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/12/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
برخورد با هنجارشکنان اجتماعی در سواحل دریا/ آمادگی کامل پلیس در برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز 
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از برخورد پلیس با هنجارشکنان اجتماعی در سواحل دریا خبر داد و گفت: مجموعه انتظامی از آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز برخوردار است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در بازدید از نوار ساحلی استان مازندران و خزرآباد ساری با اشاره به شور و نشاط مردم برای استقبال از سال نو، گفت: مردم ولایی و پرنشاط مازندران و سایر استان ها از هم اکنون آماده پذیرایی از هزاران نفر از هموطنانی هستند که قصد سفر به این استان ها را دارند.
وی افزود: مجموعه انتظامی به عنوان یکی از وظایف اصلی خود که برقراری نظم و امنیت و آرامش مردم است از آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت در ایام نوروز برخوردار است.
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امنیت و آرامش مردم از اولویت های پلیس است، گفت: حفظ نظم و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی که پایبند به قانون و مقررات نیستند از جمله ماموریت های پلیس در طرح سالم سازی دریا است.
وی افزود: پلیس تکیه گاه مردم است و به دنبال ایجاد آرامش و شادی برای مردم، مطالبه مردم به خصوص مردم شهرهای ساحلی رعایت هنجارهای اجتماعی در سواحل و تفرجگاه ها از سوی مسافران است لذا پلیس با کسانی که بخواهند دانسته و از روی عمد این هنجارها را رعایت نکنند قاطعانه برابر قانون برخورد خواهد کرد.
سردار رضایی تصریح کرد: انتظار ما از مردم رعایت مسائل شرعی و قانونی در نوار ساحلی و تفرجگاه‌ها است اما آن افرادی که بخواهند اصول و عرف اجتماعی را رعایت نکنند با برخورد مقتدرانه پلیس مواجه خواهند شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب ما بر پایه حفظ ارزش های اسلامی پایه گذاری شده و ما پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم اگر کسانی بخواهند به ارزش های انقلابی و اسلامی خدشه ای وارد کنند، پلیس مقتدرانه با آنان برخورد خواهد کرد.
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران  در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه جاده ها و تفرجگاه‌ها پیش بینی های لازم صورت گرفته و برای تامین امنیت مردم در سواحل و تفرجگاه‌ها از همه ظرفیت ها به ویژه پلیس افتخاری استفاده خواهد شد.
--------------------
هنجارشکنان با دیدن لباس سبز پلیس باید لرزه به اندامشان بیفتد / پلیس تکیه گاه مردم است 
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید هنجارشکنان با دیدن لباس سبز پلیس لرزه به اندامشان بیفتدو احساس ناامنی کنند، گفت: پلیس تکیه گاه مردم است و باید این حس، چون خون در بدنه مجموعه ناجا جاری شود. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار قاسم رضایی در جلسه ساماندهی سواحل دریا در ساری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) امام خامنه ای عزیز و تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: انشالله پروردگار توفیق دهد جزو منتظران واقعی آن حضرت باشیم.
وی با اشاره به اینکه عبادت عملی مقابله با ناهنجاری و اقدام به هنجارها است، افزود: در شب گذشته (چهارشنبه آخرسال) همه شما عزیزان، بیداری کشیدید تا با کسانی که بخواهند مخل نظم و امنیت و آرامش مردم باشند برابر قانون برخورد کنید، وقتی شما با مدیریت و حضور در صحنه و تذکر به افراد از بروز آسیب ها و صدمات پیشگیری می کنید در حقیقت این یک عبادت عملی و در راستای بستر سازی برای ظهور امام زمان است، شما به عنوان منتظران ولایت و بسترسازان ظهور، مجاهدان فی سبیل الله هستید.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در استان مازندران در سال ۸۸ و در جمع مردم شهرستان چالوس فرمودند "مراقب باشند استفاده از جنگل ، دریا و این مناظر زیبا و دین و اخلاق مردم را خدشه دار نکند" اشاره کرد و گفت: این جزو اولویت اصلی ما و بر همه ما تکلیف شده است.
سردار رضایی با تاکید بر اینکه، پلیس اعتقادی تکیه گاه مردم است و باید این حس چون خون در بدنه مجموعه ناجا جاری شود، تصریح کرد: همکاران عقیدتی و سیاسی متولیان دین و باور های دینی و اعتقادی هستند که باید باورهای دینی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بدنه نیرو تقویت کنند تا در اجرای ماموریت ها به طور جدی این موضوع انجام و پیگیری شود.
وی با اشاره به بخشی دیگر از فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، من اگر امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی بودم، گفت: قرارگاه فرهنگی اجتماعی، مطالبه جدی ماست که اگر اجرایی شود به آرامش می رسیم و نباید تحت هیچ شرایطی تکلیف را به عقب بیندازیم.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با یادی از سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با خدا معامله کرد و به چهره ای بین المللی و ماندگار تبدیل شد، تصریح کرد: هر کسی با خدا معامله کند به چنین جایگاه رفیع و ارزشمندی می رسد و این فضا برای برای همه ما باز است.
سردار رضایی با اشاره به اینکه در آستانه تحویل سال نو مهمانان زیادی برای استفاده از طبیعت زیبا و لذت بخش به این استان خواهند آمد، گفت: باید با مدیریت بهینه مانع هنجارشکنی و تضییع حقوق شهروندان شویم و با هر آنچه در توان دارید به طور انقلابی نو آورانه، پویا و جهش در حرکت اقدام کنید.
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هنجارشکنان باید با دیدن لباس سبز پلیس، لرزه به اندامشان بیفتد و احساس ناامنی کنند و مردم با دیدن پلیس به آرامش برسند، ابراز امیدواری کرد؛ ان شالله با مدیریت سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران یک حرکت نو دیگری در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در استان رخ دهد.
جلسه ساماندهی سواحل دریا با حضور سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران فرماندهان انتظامی شهرستان های ساحلی و معاونان پلیس های تخصصی در مجتمع فرهنگی آموزشی پردیس ناجا در ساری برگزار شد.
------------------------------
احصاء 85 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی مازندران/ حجم گسترده ترافیک در ایام نوروز 
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به احصاء 85 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی مازندران گفت: در نوروز 1401 شاهد خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به استان مازندران خواهیم بود. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سردار مرتضی میرزایی در گفتگوی ویژه خبری از مرکز صدا و سیمای مازندران، گفت: با توجه به حجم کم مسافرت ها در سال های گذشته به دلیل شرایط کرونایی، شاهد حجم گسترده ترافیک در محورهای اصلی استان علیرغم اینکه دو محور اصلی استان هم اکنون دارای مشکل هستند، خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) از 20 اسفند در ستاد فرماندهی انتظامی استان راه اندازی شد، افزود: طرح های نوروزی از 24 اسفند آغاز و تا 18 فروردین ادامه خواهد داشت و در این خصوص تعاملات خوبی با سازمان ها و ادارات مرتبط انجام شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در بحث آزاد سازی سواحل با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و شرایطی که به این دلیل پیش آمد، می طلبد تا همه دستگاهها همکاری های لازم را با پلیس در برقراری امنیت پایدار در سواحل داشته باشند.
سردار میرزایی تاکید کرد: در اجرای طرح نوروزی، طرح ساماندهی سواحل و تفرجگاهها نیز برای برقراری امنیت و آرامش مردم در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به افزایش تصادفات درون شهری و برون شهری در سال1400 نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: با تقویت گشت های انتظامی و راهور سعی بر آن شد تا آمار تصادفات کاهش داده شود، ولی آنچه که مهم است نیازمند همکاری و مشارکت مردم برای ایجاد نظم ترافیکی هستیم.
فرمانده انتظامی مازندران در ادامه گفت: با توجه به وجود 85 نقطه حادثه خیز در محور های مواصلاتی استان، سعی ما بر این است که مردم شادی و نشاط بیشتری را ارمغان سفر خود به استان مازندران کنند.
سردار میرزایی با تاکید بر اینکه دو مشکل اساسی در بحث تصادفات وجود دارد، تصریح کرد: مشکل زیرساخت ها و عدم استاندارد بودن محورها و همچنین بحث ایمن سازی خودروها از مشکل اساسی در بحث تصادفات استکه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح عملیاتی ظفردر استان مازندران، اذعان داشت: تداوم اجرای طرح ظفر از سه ماه گذشته در شهرستان ها بصورت 3 بار در یک ماه  اجرا می شود، دستاورد های خوبی از جمله دستگیری 1500 نفر از مجلوبین قضائی و 131 نفر از اراذل و اوباش استان بوده است.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در اجرای طرح ظفر ، دستگیری فروشندگان موادمخدر، سارقان و جمع آوری معتادان متجاهر مورد تاکید می باشد، افزود: طرح عملیاتی ظفر تا پایان سال و سال آینده با قوت ادامه خواهد داشت و انتظار ما از مردم رعایت هشدارهای انتظامی برای پیشگیری از سرقت می باشد.
سردار میرزایی در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و حلول سال نو، این ایام را به همه شهروندان ، گردشگران و هم استانی های مازندرانی تبریک گفت و خاطرنشان کرد: پلیس با شعار نوروزی پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری به استقبال بهار می رود و از مردم شریف استان و شهروندان گرامی انتظار است، با رعایت قانون و مقررات پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری رسانند.
----------------------
برقراری نظم و امنیت شب چهارشنبه آخرسال در مازندران / امنیت؛ خط قرمز پلیس 
فرمانده انتظامی استان مازندران از برقراری نظم و امنیت در شب چهارشنبه آخرسال در سطح استان خبر داد و گفت: 112 نفر از هنجارشکنان دستگیر شدند. 
سردار مرتضی میرزایی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به رویکرد جامعه محوری و تعامل پلیس با اقشار مختلف مردم و سازمان ها و دستگاه های متولی نظم و امنیت و سازمان های خدماتی و امدادی، اذعان داشت: با توجه به تعامل و همکاری مردم فهیم استان با پلیس، امسال شاهد کاهش چشمگیر حوادث بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف بیش 220 هزار عدد انواع مواد محترقه در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد و افزود: در این ارتباط 112 نفر از هنجارشکن که موجبات بی نظمی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان را فراهم کرده بودند، شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر گزارش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در شب چهارشنبه آخرسال، شاهد کاهش 30 درصدی مصدومان حوادث ناشی از انفجار موادمحترقه بوده ایم، تصریح کرد: برابر آمار مرکز فرماندهی و کنترل پلیس، 35 نفر در حوادث شب گذشته که اکثر آنها نوجوان بودند، مصدوم و 4 شهروند از ناحیه مچ دست قطع عضو شدند.
این مقام عالی در انتظامی استان با اشاره به همکاری رسانه ها به ویژه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی در تهیه و تولید محتوا و انتشار گسترده آن برای پیشگیری و کاهش حوادث شب چهارشنبه آخرسال، نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و ارتقاء امنیت اجتماعی را در جامعه موثر دانست.
وی همچنین از همنوایی و همکاری تنگاتنگ صدا و سیمای مرکز مازندران با پلیس در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان با تهیه و تولید ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی قدردانی کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و حلول سال نو، این ایام را به همه شهروندان و هم استانی های مازندرانی تبریک گفت و خاطرنشان کرد: پلیس با شعار نوروزی پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری به استقبال بهار می رود و از مردم شریف استان و شهروندان گرامی انتظار دارد، با رعایت قانون و مقررات پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری رسانند.
--------------------
دستگیری سارقان منزل با 28 فقره سرقت در رامسر 
فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق حرفه ای منازل با 28 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جلیل نبوی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت منازل در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی و تحقیقات تخصصی خود موفق به شناسایی سه نفر سارق حرفه ای و سابقه دار در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رامسر با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهنگی های قضائی در یک عملیات ضربتی، متهمان را دستگیر کردند، تصریح کرد: سارقان در تحقیقات تخصصی به 28 فقره سرقت ازمنازل در سطح شهرستان اعتراف که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ نبوی در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیسی را در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن110 موضوع به پلیس اطلاع دهند.
------------------------
17کیلو تریاک از داخل خودروی 2 سوداگر مرگ در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 17 کیلوگرم تریاک و دستگیری 2 سوداگر مرگ، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امرتهیه و توزیع موادمخدر در سطح شهرستان بهشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران با همکاری ماموران مبارزه با مواد مخدر استان موفق به شناسایی متهمان که با یک خودرو پژو اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر می کردند، شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهمان 17 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل خودر جاسازی شده بود، کشف شد.
سرهنگ عنایتی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام کنند.
-------------------------
دستگیری دو کلاهبردار 8 میلیاردی در سوادکوه 
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگیری دو کلاهبردار 8 میلیارد ریالی، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشريح اين خبر گفت: به دنبال دريافت شکایت از سوي چندین نفر به پليس آگاهی این فرماندهی، مبني بر کلاهبرداري توسط افرادي در پوشش دریافت پول جهت ساخت و ساز ساختمان مسکونی در قبال سود بالا، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی پلیس و همچنین انجام اقدامات فنی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان، افزود: در نهایت متهم در شهرستان همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره اعتراف صریح متهمان به کلاهبردای با توجه به شواهد مستندات موجود در پرونده، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ اکبری در خاتمه به شهروندان و کليه افراد حقيقي و حقوقي هشدار داد: از اعتماد بي مورد به افراد غريبه و نا آشنا در معاملات اقتصادي، خودداري کنند.
--------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار