مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: زرشک گیاه ناشناخته دارویی، قابلیت تبدیل شدن به گیاه نمادین منطقه را دارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 25 June 2023

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی در بازدید از طرح کاشت گیاه زرشک در اراضی شیب دار منطقه چهاردانگه اظهار داشت: زرشک گیاه ناشناخته دارویی، قابلیت تبدیل شدن به گیاه نمادین منطقه را دارد.

 

گیاه ناشناخته دارویی در منطقه چهاردانگه مازندران
 

وی با اشاره به اینکه منطقه چهاردانگه و کیاسر به لحاظ آب و هوا و کوهستانی بودن ظرفیت رویش گیاه دارویی و سرسخت زرشک را دارد افزود: زرشک گیاهی خودرو وَ محل رویش آن در اراضی شیبدار، جنگلی، دشت‌ها و حاشیه کوه‌ها است و این گیاه در برابر سرما بسیار مقاوم است و برداشت آن در فصل پاییز و زمستان است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: این فرصت طلایی برای روستائیان مناطق کوهستانی مانند چهاردانگه و پشت‌کوه خواهد بود که با کاشت این گیاه و با حمایت‌های لازم و ایجاد صنایع تبدیلی به درآمد پایدار رسیده و همچنین به رشد اقتصاد منطقه کمک نمایند.

معافی تصریح کرد: کمیته امداد استان مازندران با توجه به شرایط مساعد منطقه چهاردانگه و به جهت حفظ گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، با ارائه تسهیلات اشتغال و حمایت ویژه از مددجویان، جهت خرید نهال این گیاه در جهت ترویج و آگاهی بخشی در اقتصاد گیاهان دارویی کمک های موثری خواهد داشت.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار