مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: آسمان استان از امروز تا چهارشنبه، ابری همراه با وزش باد و ناپایدار خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 26 August 2023

 

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از فارس، یوسف شیخ الملوکی در گفتگویی در قزوین اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی تا فردا یکشنبه با توجه به گذر امواج‌تر از میانی جو از منطقه، در پاره‌ای مناطق گاهی افزایش ابر ارتفاعات شمالی پدیده مه و گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار و افزایش گرادیان فشاری، جریانات در استان شمالی می‌باشد که ضمن وزش باد‌های شمالی، به لحاظ دمایی روند کاهش نسبی دما را پیش رو داریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: از روز دوشنبه تا ظهر سه شنبه جوی نسبتاً پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

شیخ الملوکی بیان کرد: پدیده غالب روز سه شنبه وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی می‌باشد که در پاره‌ای از مناطق احتمال پدیده گرد و خاک را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت آسمان امروز شنبه صاف تا کمی ابری و پدیده گاهی وزش باد نسبتاً شدید (شمالی) بویژه در امتداد شهر‌های کوهین تاکستان و بویین زهرا است و وضعیت آسمان در ارتفاعات شمالی استان نیمه ابری تا ابری و پدیده در ارتفاعات شمالی مه آلود از عصر، گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود و ناپایداری هوا را خواهیم داشت.

این مسوول ادامه داد: وضعیت آسمان یکشنبه صاف تا کمی ابری و ارتفاعات شمالی نیمه ابری تا ابری است و گاهی وزش باد و در ارتفاعات شمالی، مه آلود و گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود و هوا نسبتا ناپایدار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: وضعیت آسمان در روز دوشنبه صاف تا کمی امری و پدیده غالب، ورزش باد و هوا نسبتا پایدار خواهد بود، اما در روز سه‌شنبه وضعیت آسمان کمی ابری از بعد از ظهر افزایش ابر را خواهیم داشت و پدیده غالب در این روز، گاهی ورزش نسبتا باد (غربی) درپاره‌ای از مناطق احتمال پدیده گرد و خاک وجود خواهد داشت و از بعد از ظهر، هوا ناپایدار خواهد بود.

شیخ الملوکی در پایان گفت: آسمان استان قزوین در روز چهارشنبه این هفته، کمی ابری از بعد از ظهر افزایش وزش باد و در ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود و از بعد از ظهر ناپایداری هوا را شاهد خواهیم بود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار