رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به مناسبت هفته فرهنگی قزوین بیش از ۴۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و هویتی با ۳۰۰ ریز برنامه در محلات و مناطق شهر و نواحی منفصل اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 02 September 2023

به گزارش تابناک قزوین وبه نقل از فارس، حسین برجی با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین جهت گرامیداشت «روز قزوین»، اظهار کرد: جشنواره‌های هفته فرهنگی و روز قزوین در سال‌های گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا و عدم حضور موثر دستگاه‌های اجرایی مرتبط همچون میراث فرهنگی و گردشگری بسیار کم فروغ اجرا شد، با این اوصاف سال گذشته سازمان فرهنگی شهرداری قزوین به تنهایی ۱۰ عنوان برنامه با ده‌ها بخش و ریز برنامه فرهگی و ورزشی را به اجرا درآورد.

وی اضافه کرد: امسال خوشبختانه توانستیم طی مدت سه ماه نشست کارشناسی با هنرمندان و ورزشکاران و فعالان فرهنگی شهر در کارگروه تولید محتوای سازمان، مجموعه‌ای از برنامه‌های جامع و کاملی را با مشخصات خاص تدارک ببینیم تا در حد وسع شاهد پاسداشت هویت و تکریم مفاخر شهر و موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی و پویایی در محلات قزوین باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: این برنامه‌ها با تاکید شهردار و همراهی کمیسیون فرهنگی شورا با محور تبیینی در حوزه هویت شهری تدارک دیده شده که قابلیت اجرا دارد، اما چون مناسبت روز قزوین با ایام اربعین و دهه دوم صفر مقارن شد تصمیم گرفته شد کلیه برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین که ماهیت جشنواره‌ای دارد از ۲۶ شهریور- اول ربیع آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه پیدا کند.

برجی تصریح کرد: در این راستا فضاسازی شهری و محیطی در این ایام در سطح شهر به تبلیغات محیطی منقوش به آثار خوشنویسی خوشنویسان بنام قزوین و با حال و هوای اربعین اجرا و اکران شده که مردم شاهد آن هستند.

وی گفت: در ادامه این هفته چند برنامه در خصوص هویت شهر قزوین به ویژه تئاتر مفهومی درباره اربعین حسینی و حضرت سیدالشهداء تدارک دیده شده که برای شهروندان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: امسال حداقل ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری که عمدتا در قالب جشنواره تدارک دیده شده در محلات و نواحی شهر به صورت ثابت و سیار اجرا می‌شود.

این مسوول بیان کرد: این برنامه‌ها شامل آیین و جشن‌های مرتبط با هفته قزوین، اجرای تئاتر خیابانی، با موضوعات اجتماعی، مانور شهروندی با رویکرد ترافیکی، طرح هر محله یک سینما، دیدار با مفاخر، راه اندازی ایستگاه خوشنویسی در محلات در راستای صیانت از هویت فرهنگی است.

برجی اضافه کرد: همچنین مسابقه بزرگ خوشنویسی با خط خودکاری، تولید و پخش تیزر، کلیپ و نماهنگ در هر روز بنام یک شخصیت و فرهیخته از جمله شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی و دو شخصیت تاریخی بنام‌های میرعماد و عبید زاکانی و کلیپ معرفی شهر قزوین، نقالی ۷ شخصیت شاخص شهر، جشن بزرگان جهاندیدگان (سالمندان)، برنامه رصد آسمان با نام «به وقت آسمان» و برگزاری کارگاه زنده (ورک شاپ) هنرمندان در صیانت از باغستان سنتی در بوستان ملاخلیلا از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: برپایی شب شعر در حمام قجر، رونمایی از کتاب مرتبط با قزوین توسط مولفان استانی، داوری حافظان کل قران کریم استان قزوین، تور گشت محلات از آثار تاریخی و باغستان سنتی قزوین، اجرای نگارخانه شهری از جمله برنامه‌های مهم به مناسبت روز قزوین است.

وی در پایان گفت: در این ایام درصددیم بازدید از آثار تاریخی در اختیار شهرداری، برای شهروندان با نیم بها و یا رایگان صورت گیرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار