رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به مناسبت هفته فرهنگی قزوین بیش از ۴۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و هویتی در محلات و مناطق شهر و نواحی منفصل قزوین اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱ 05 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از فارس، علی فرمانی با بیان اینکه نهم شهریور ماه به عنوان «روز قزوین» نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه روز قزوین مصادف با ایام شهادت سالار و سرور شهیدان بود و از سویی کلیات برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین ماهیت جشنواره‌ای داشت، این برنامه‌ها از ۲۶ شهریور و همزمان با اول ربیع الاول آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه پیدا می‌کند و در سطح شهر، محلات و نواحی شهر به صورت ثابت و سیار برای شهروندان قزوینی اجرا می‌شود.

وی به جزییات برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته فرهنگی قزوین اشاره داشت و گفت: این برنامه‌ها شامل اجرای تئاتر خیابانی با موضوعات اجتماعی، مانور شهروندی با رویکرد ترافیکی، طرح هر محله یک سینما، دیدار با مفاخر، راه اندازی ایستگاه خوشنویسی در محلات و... در راستای صیانت از هویت فرهنگی است.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: مسابقه بزرگ خوشنویسی با خط خودکاری، تولید و پخش تیزر، کلیپ و نماهنگ در هر روز بنام یک شخصیت و فرهیخته از جمله شهیدان بابایی، لشگری، رجایی، ابوترابی و دو شخصیت تاریخی بنام‌های میرعماد و عبید زاکانی و کلیپ معرفی شهر قزوین، نقالی هفت شخصیت شاخص شهر، جشن بزرگان جهاندیدگان (سالمندان)، برنامه رصد آسمان با نام «به وقت آسمان» و برگزاری کارگاه زنده (ورک شاپ) هنرمندان در صیانت از باغستان سنتی در بوستان ملاخلیلا از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است.

فرمانی تصریح کرد: برپایی شب شعر در حمام قجر، رونمایی از کتاب مرتبط با قزوین توسط مولفان استانی، داوری حافظان کل قران کریم استان قزوین، تور گشت محلات از آثار تاریخی و باغستان سنتی قزوین و اجرای نگارخانه شهری از جمله برنامه‌های مهم به مناسبت روز قزوین است.

وی همپنین به فضاسازی شهر قزوین متناسب با ایام روز قزوین و اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این راستا فضاسازی شهری و محیطی در این ایام در ساز‌های بیلبرد، تیربرد، فیکسچر و عرشه‌های پل‌ها در سطح شهر به تبلیغات محیطی منقوش به آثار خوشنویسی خوشنویسان بنام قزوین و با حال و هوای اربعین اجرا و اکران شده که مردم شاهد آن هستند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از برگزاری تئاتر مفهومی در باره اربعین حسینی و حضرت سیدالشهداء برای شهروندان قزوینی خبر داد.

فرمانی در پایان به برنامه ریزی جهت بازدید رایگان و یا نیم بهای شهروندان از مراکز تاریخی در اختیار شهرداری در هفته فرهنگی قزوین نیز اشاره کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار