امام جمعه قزوین با بیان اینکه امید باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، ادامه داد: ملت ما به امید یاری خدا و پیروزی وارد میدان مبارزه با رژیم طاغوت و سلطه شد و در نهایت به پیروزی رسید.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 08 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان اینکه هرکسی دین خدا را یاری کند خداوند نیز او را یاری خواهد کرد، اظهار کرد: هرکسی برای عزت دین خدا تلاش کند خدا نیز او را عزت خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۷ سوره مبارکه محمد تاکید می‌کند که‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر خدا را یاری کنید یاریتان می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد، افزود: برای ایستادگی در مسیر خداوند و عزت و اعتلای دین او خداوند همه را یاری خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امید باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، ادامه داد: ملت ما به امید یاری خدا و به امید پیروزی وارد میدان مبارزه با رژیم طاغوت و سلطه شده و در نهایت پیروز شدند.

وی با اشاره به روز جهانی مبارزه با بیسوادی تصریح کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) با خواندن و دانش آموختن شروع شد و به همین دلیل در جامعه رسول خدا (ص) نباید بیسوادی دیده شود.

آیت الله عابدینی با بیان مقایسه سواد کشور‌های مسلمان با بی سواد‌ها مقایسه درستی نیست، ادامه داد: همه ما باید دائم در حال معرفت افزایی و کسب معرفت و همچنین انتقال آن به جامعه باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز وقف بیان کرد: از نظر پیامبر (ص) علم، صدقه و فرزند صالح میراثی هستند که هرگز از بین نمی‌روند و حتی بعد از مرگ افراد نیز از او در جامعه باقی خواهد ماند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: شیعه اهل بیت همیشه امر به معروف را رعایت کرده و برایش حلال و حرام دارای اهمیت است و از ربا نیز پرهیز می‌کند.

وی در پایان با اشاره به پایان پیاده روی اربعین با تشکر از میهمان نوازی مردم عراق اظهار کرد: حضور بیش از ۲۰ نفر جمعیت که حدود ۴ میلیون نفر آن نیز ایرانی بودند حول محور اباعبدالله الحسین (ع) نمایش عشق و ارادت روزافزون مردم به اهل بیت (ع) است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار